huwelijk tussen arts en architect - beste type contract?

promy
Topic Starter
Berichten: 5

huwelijk tussen arts en architect - beste type contract?

#1 , 15 jun 2009 14:29

Binnenkort willen wij trouwen.
Ikzelf ben architect en m'n toekomstige is huisarts.

Voor het huwelijkscontract zitten we nog te twijfelen tussen het wettelijke (eventueel met aanvulling "onbeslagbaarheid van de gezinswoning") en scheiding van goederen.

In de toekomst zal m'n vrouw (arts) hoogstwaarschijnlijk onder een eBVBA verder werken, en ik (architect) mogelijks ook.

Wat is de beste keuze in dit geval?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fantaflesdopke
Berichten: 14

#2 , 16 jun 2009 10:47

Ga samen langs bij een notaris, nadat je het onderling al eens besproken hebt uiteraard, en vraag advies!

Dit is gratis ...

Maak je toekomstplannen inzake vennootschappen en inkomsten ook duidelijk.

Ik vermoed dat de notaris het wettelijk stelsel zal voorstellen, aangevuld met een huwelijkscontract waarin binnen het wettelijk kader nog enkele aanpassingen kunnen gemaakt worden.

Indien jullie beide onder een vennootschap zullen werken, zou je die niet beter opstarten voor je huwt? De eigen vermogens die hier naartoe vloeien zijn dan al gekend, en het enige wat nadien nog gemeenschappelijk zal worden is de inkomens die je jezelf laat uitbetalen door de vennootschap.

Soit, zoveel ken ik er ook niet van.
Vraag gewoon gratis advies bij je notaris, je hebt die toch nodig om een vennootschap op te richten!

wolf2
Berichten: 2071

#3 , 16 jun 2009 20:03

Het is 100 keer moeilijker om TIJDENS een huwelijk zonder huwelijkscontract over te gaan naar een scheiding van goederen, mocht U dat alsnog wensen, dan om VOOR het huwelijk een scheiding van goederen aan te gaan.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”