Dan zal ik maar niet zeuren over die 300 euro, maar laten jullie dat op papier zetten of moet dat helemaal niet?
Dat begrijp ik niet goed, je stelt een vraag, er wordt verduidelijking gevraagd en dan trek je je terug?
Als er een bepaald bedrag (liefst onderling) afgesproken wordt om de vaste kosten voor huis en nutsvoorzieningen te kunnen betalen (liefst elk voor de helft) kun je dit altijd in een overeenkomst gieten.
Wij hebben dit niet gedaan.
Om een concreet voorbeeld te geven, wij hebben hier als vaste kosten:
Eigen aan het huis
- Lening (660,00/maand)
- Onroerende voorheffing (1000,00/jaar)
- Brandverzekering (525,00/jaar)
Nutsvoorzieningen
- Internet & Telefoon & Digitale TV (80,00/maand)
- Huisvuilophaling (37,00/jaar)
- Elektriciteit & gas (165,00/maand)
- BA (57,00/jaar)
- Water (50,00/trimester)
Op jaarbasis komen we aan bijna 13.000 € per jaar.
Gedeeld door twee komt dit op een kleine 550,00 per maand. Een dergelijk bedrag (in feite iets meer zodat er een reserve wordt aangelegd) wordt iedere maand door elk van ons op een gemeenschappelijke rekening geplaatst.
Daarnaast zetten we nog elk een 250,00 per maand op deze rekening voor dagelijks eten, drinken en huishoudelijke uitgaven.
Elk van ons betaalt nog eigen rekeningen zoals GSM, tanken voor eigen wagen, kleren, abonnementen op tijdschriften, enz...