ik wil af van gemeenschappelijk rekening

blondie
Topic Starter
Berichten: 1

ik wil af van gemeenschappelijk rekening

#1 , 13 feb 2009 21:24

dag allemaal,
weet iemand antwoord: gehuwd met scheiding van goederen, maar gemeenschappelijke huishoudrekening.
één van de partners wil die rekening niet meer met de ander delen (en er bestaat een kans dat er een echtscheiding zal volgen).
kan de partner die van de rekening afwil zich laten schrappen van die rekening, of moet hij die laten blokkeren? en kunnen er gevolgen zijn bij één van de twee?

dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 14 feb 2009 09:40

Dat is eigenlijk een rekening in onverdeeldheid; het woord "gemeenschappelijk" zou ik niet gebruiken in dit geval.

De enige die een zinnig antwoord kan geven op uw vraag is volgens mij het "reglement" van de betrokken bank zelf. Wellicht heeft U dat niet op papier bij U thuis; eventueel kan U het inzien als u "on-line-bankiert".

Praktisch zou ik denken dat de bank, op schriftelijk verzoek van (slechts) één van de mede-eigenaars, dergelijke rekening opheft en het tegoed verdeelt en inschrijft op naam van elke mede-eigenaar, volgens gelijke delen. Elke mede-eigenaar zal dan ook schriftelijk de bestemming moeten aanduiden van zijn deel.

Ongetwijfeld heeft de bank daarvoor een formulier ter beschikking.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”