financi[el kater na wettelijk samenwonen

rikki2
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

financi[el kater na wettelijk samenwonen

#1 , 22 jun 2017 15:35

Heb 8 jaar een relatie gehad met een vrouw (buitenlandse) met een kind. Hebben 4 jaar wettelijk samengewoond.
Ik heb gedurende die 4 jaar alle betaald (studies, kledij, eten, aankopen,...). Mijn vriendin heeft gestudeerd. Sinds 3 maanden is ze aan het werk en heeft ze een inkomen. Dan is ze ervandoor gegaan.
Kan ik een deel van de financiele kosten verhalen op haar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jun 2017 15:41

Kan ik een deel van de financiele kosten verhalen op haar?
Welke kosten zou je willen verhalen op haar, en op basis waarvan? Eerlijk gezegd denk ik dat je niet veel kan beginnen. Je hebt van jou laten profiteren al die jaren. Daar valt nu nog maar weinig aan te doen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jun 2017 15:55

Als zij zegt dat alles terugbetaald is in natura staat je terug bij af.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW
Berichten: 12811

#4 , 22 jun 2017 16:02

Het staat u natuurlijk vrij om haar een voorstel te doen om een deel van de kosten terug te betalen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 jun 2017 14:46

Inderdaad, vragen staat vrij. Maar het effectief kunnen eisen, is een andere zaak. Zoals denlowie het min of meer zegt: niemand kent de afspraken die jullie hadden: misschien deed uw ex alles in het huishouden: wassen, kuisen, koken, afwassen, strijken)... en betaalde jij in ruil de kosten. In dat geval is de kous af... Als je iets wil eisen, zal je toch met een bewijs moeten komen waarom je recht hebt op dat geld.

Maar zoals Leen zegt: je kan het ook gewoon vragen en proberen een regeling te treffen. Maar dan zal het puur van de goodwill van haar afhangen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

rikki2
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 jul 2017 14:31

Ik heb echt alles gedaan voor haar en haar dochtertje (nu 10 jaar). Ze heeft gestudeerd op mijn kosten, naar haar land geweest op mijn kosten. Deed ook veel in het huishouden. Nu ze sinds 3 maanden werk heeft, en ook eens wat verdiend is ze er van door. Echt verschrikkelijk. Ondankbaar.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 jul 2017 12:56

Ik heb echt alles gedaan voor haar en haar dochtertje (nu 10 jaar). Ze heeft gestudeerd op mijn kosten, naar haar land geweest op mijn kosten. Deed ook veel in het huishouden. Nu ze sinds 3 maanden werk heeft, en ook eens wat verdiend is ze er van door. Echt verschrikkelijk. Ondankbaar.
Tja, ondankbaarheid is echter niet strafbaar... tenzij je een ondertekende schuldbekentenis van haar hebt, kan je niets beginnen. Je hebt op vrijwillige basis een vrouw "onderhouden" zonder enige voorwaarde, en zonder iets op papier te zetten. Laat dit een les zijn voor de toekomst, zou ik zo zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”