Ex wil niet meewerken aan verkoop huis of lening afbetalen, wat kan ik doen

jippers
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ex wil niet meewerken aan verkoop huis of lening afbetalen, wat kan ik doen

#1 , 18 jan 2017 18:02

Hallo,


2j geleden hebben wij (ik & ex) een huis gekocht, sedert enkele maanden zijn we uit elkaar en ik wil hier zo snel mogelijk van af.
Mijn ex is een fransman die geen inkomen heeft en niets meer betaalt, ik moet dus momenteel de volle maandelijkse afbetaling van de lening doen.
Dit wil ik niet meer en de bank zei me dat ik dit niet zomaar kan stoppen. Als ik dit niet doe, dan zullen ze loonbeslag doen, en omdat ik de enige ben met een inkomen betekent dit dus hetzelfde liedje.
Mijn ex wil niets tekenen en niet meewerken aan de verkoop, het staat nu te koop bij de notaris maar aan een veel te hoog bedrag dat het nooit verkocht geraakt. Hij zal niet voor minder tekenen.
Wat kan ik doen om zo snel mogelijk van dit huis af te zijn?
Moet ik de schuld iedere maand blijven aflossen of wat gebeurt er als ik niet meer betaal.
Ik zou namelijk iets willen huren want momenteel woon ik ergens anders bij iemand in maar dit gaat zo niet.

Alvast bedankt voor jullie raad.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 jan 2017 20:23

Je kan via de rechtbank een openbare verkoop eisen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”