Huwelijkscontract

Thomas.Q
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huwelijkscontract

#1 , 15 dec 2016 10:34

Wij gaan trouwen! We geloven beide in mekaar en hebben er dus enorm zin in. Nu informeer ik mij ook eens graag naar de keerzijde, moest het toch niet lopen zoals we beide hopen...

In het verleden zijn we al eens bij de notaris geweest om een verdeelsleutel op te stellen van het huis, zitten met verschil in inbreng. Is dit blijvend en wordt dit niet te niet gedaan met het huwelijk?
Momenteel heeft ieder zijn eigen rekening en hebben we een gemeenschappelijke rekening waar we maandelijks een bedrag op plaatsen waarvan we de lening en al het huishoudelijke mee betalen.
Bij scheiding lijkt het mij dan logisch dat enkel de gemeenschappelijke rekening gesplitst word, kan men dan spreken over "stelsel van scheiding van goederen".

Wanneer men gescheiden is en de kinderen verhuizen om de week tussen mama en papa, dient er dan nog alimentatie betaald te worden? Aangezien men beide even veel tijd voor de kinderen zorgt.

Onderhoudsgeld, kan men dit schrappen uit het contract? Wanneer een van de partners onderhouden moet worden door de andere? Dit lijkt mij een van de grootste pijnpunten moest men met een slechte verstandhouding scheiden.

Alvast bedankt,

Zo hebben we alvast wat informatie.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding