voorschot huis

seresia andy
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

voorschot huis

#1 , 11 dec 2016 12:19

onlangs heb ik een huis gekocht met men vriendin en het voorschot gestort van mijn rek naar dat van de notaris
intussen is de relatie met mijn vriendin ten einde
de notaris heeft het bedrag van het voorschot niet in de akte opgenomen op mijn naam doch kan ik wel bewijzen dat ik de eigenaar ben van de storting .
Wij waren niet getrouwd , nog wettelijk samenwwonend.
ben ik dit bedrag nu kwijt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 11 dec 2016 12:37

Neen. Als de koop doorgaat zal dat voorschot van de totaalprijs afgaan. Als hij niet meer doorgaat zal je toch 10 % schadevergoeding moeten betalen, en zal je mogelijks zelfs nog moeten bijleggen. (eventueel te verdelen met uw ex-vriendin)

seresia andy
Topic Starter

#3 , 11 dec 2016 18:31

we hebben het huis off gekocht en ik heb er ook 1 maand ingewoond , toen kreeg ik tel van politie dat men kleren er niet meer lagen en ik ambtelijk geschrapt ging worden, men ex vriendin ... een vrouw met 4 kinderen ... niet van mij heeft hierbij een vuil spel gespeeld en woont nu in een woning waarbij ze zelf geen financiele middelen heeft moeten gebruiken
nu wil ze 5 jaar blijven wonen en wil dat ik nadien de helft van mijn lening laat vallen zodanig ze zelf de lening kan overnemen zonder mij uit te betalen
ik ben radeloos nu en had echt en andere visie van de toekomst en woon nu terug bij men ouders in , toch wil ik me verzetten en maar weet niet wat te doen omdat de notaris ook al zij dat het voorschot dat ik gestort heb maar in de akt had moeten laten opnemen

Reclame

seresia andy
Topic Starter

#4 , 12 dec 2016 23:31

ik ben al jaren gescheiden en begon een relatie met een vrouw met 4 kinderen , ikzelf dacht dat het een toffe relatie was en we besloten een huis te kopen
na een maand belde de politie op men werk dat ik er niet meer woonde en in aanmerking kwam voor ambtelijke schrapping , omdat men kleren en spullen niet meer daar lagen; ik stond perplex en was radeloos . ik contacteerde haar e ze vertelde mij dat het haar 700 eur / maand scheelde als ik bij haar woonde omdat ze deels steuntrekkend is.
ik betaalde het voorschot op het huis maar het werd niet opgenomen in de akte alleen bewijs bij de bank van mijn naam op die van notaris.
ik denk dat dit een bewust spel is maar ben nu radeloos
haar voorstel is nu dat ze 5 jaar mag blijven wonen, voorrecht bij uitkoping na 5 jaar en ik mijn deel van de lening laat vallen
i stond op straat aar woon nu terug bij men ouders voor men adres
we waren niet getrouwd nog wettelijk samenwond alleen samenwonend
wie geeft me een goed advies aub

Franciscus

#5 , 13 dec 2016 22:54

Wat het huis betreft zal u de zaak best via notaris moeten regelen.
U bent nog niet geschrapt niets belet u daar terug te gaan wonen en zo uw rechten te vrijwaren tot er een regeling is voor notaris of bemiddelaar advocaat en dan notaris ( authentieke akte). Als de wijkinspecteur terug kan vaststellen dat u daar woont sluit je dit deurtje zeker tot er iets op papier staat inzake het wat en hoe.
U hoeft zich niet te laten doen.
Zeker als je daar nog ingeschreven staat dus de feitelijke toestand op uw identiteitskaart.
Wat zij is gaan vertellen is nog geen officieel feit gezien blijkbaar nog GEEN schrapping
Als zij daar woont dan moet ze wel bezettingsvergoeding betalen meestal neemt men dan de helft van de lening of van een normaal huurgeld.
Voor andere kosten als eigenaar draait ze wel mee op.

Ook al eens lezen
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/4 ... 001_AC.pdf

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”