Contract met scheiding van goederen

Frietje
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Contract met scheiding van goederen

#1 , 13 dec 2016 17:37

Hallo allemaal

Ik had graag jullie mening gehad over het volgende. Mijn vriend en ik hebben net de compromis van een huis getekend en willen volgende maand nog trouwen. Ik wil graag het wettelijk stelsel, hij wil met scheiding van goederen.
Zelf vond ik het logisch dat wat we hebben voor de trouw van ieder apart is en wat we tijdens ons huwelijk vergaren van ons beide is.
Zoals ik begrepen heb, als ik iets erf is het dan nog steeds van mij. Dit lijkt me ook indien er kinderen komen en ik minder zou werken het meest eerlijke.. groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 13 dec 2016 17:41

Wat u bezit voor het huwelijk en erft tijdens het huwelijk is uw persoonlijke eigendom, onder beide stelsels.
Huwt u met scheiding van goederen en gaat u voor de kindjes zorgen en daardoor niet of zeer beperkt werken dan bent u in het nadeel.
U zal niets of amper iets vergaren tijdens het huwelijk. Alles zal alleen van uw man zijn. Met precaire gevolgen voor u ingeval van zijn overlijden of echtscheiding.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Frietje
Topic Starter

#3 , 13 dec 2016 18:24

Dankjewel voor het antwoord! We gaan kiezen voor het wettelijk stelsel, hij was vooral ook bezorgd moest ik ooit als zelfstandige gaan werken, en dit zou mislopen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”