Exvriend heeft schulden op mijn naam gemaakt

Misspomerian
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Exvriend heeft schulden op mijn naam gemaakt

#1 , 07 dec 2016 00:06

Mijn exvriend en ik waren voor 4 en een half jaar wettelijk samenwonend
Echter heeft mijn exvriend die zeer aggresief was telkens spullen vernield in het gehuurde goed, en is er ook een keer brand geweest
Ik was die bewuste dag niet eens thuis
Al mijn huurcontracten stonden op mijn naam dus word ik verantwoordelijk gehouden
Nu moet ik dus schulden af betalen die ik niet gemaakt heb en Ik vind dit onterecht
In Mei van dit jaar heb ik mijn ex vriend op straat gezet na de zoveelste vernieling en had ik eindelijk de moed om hem buiten te zetten want hij was niet alleen agressief maar hij had ook losse handjes , kan ik naar de rechtbank stappen voor dit? Ik heb deze schulden niet veroorzaakt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 07 dec 2016 00:10

U bent verantwoordelijk voor de schulden tov uw schuldeisers. Van wat u kunt bewijzen dat het zijn schuld is, kunt u echter dit deel bij hem gaan terugvorderen. Dus de eerste vraag is al, wat kunt u bewijzen?

Misspomerian
Topic Starter

#3 , 07 dec 2016 00:12

Omdat de brand veroorzaakt is door mij. Exvriend en ook is de Politie diverse malen ter plaatsen geweest ivm met de vernielingen dus dat is te bewijzen

Reclame

LeenW

#4 , 07 dec 2016 00:14

Dat staat in het verslag? En heeft de politie PV opgemaakt? Daar kunt u al mee aan de slag.

Misspomerian
Topic Starter

#5 , 07 dec 2016 00:17

Dat staat inderdaad in diverse verslagen ook de brand staat in het verslag vermeld bovendien is het een bekende bij de Politie en weten ze heel goed waar toe hij in staat is
Ik weet voldoende
Hartelijk dank voor uw bericht

Franciscus

#6 , 07 dec 2016 00:21

Is eveneens een IFG codering .
Ga eens praten met iemand van de dienst SLAchtofferZorg bij uw lokale politiezone. Dienst kan anders heten.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

Uiteraard kan u hem persoonlijk aansprakelijk stellen en schadevergoeding vragen voor de rechtbank.

Misspomerian
Topic Starter

#7 , 07 dec 2016 00:32

Inmiddels heb ik al contact gelegd met de lokale recherche die destijds betrokken was Bij deze feiten, inmiddels is er een arrestatie bevel uit geleverd want hij word voor meedere feiten gezocht!! Hij blijkt onvindbaar voor de Politie maar mij blijft hij bestoken met berichten via social media etc etc
Inmiddels ben ik ook door de recherche ingelicht wat Ik kan doen tegen stalking
Ik weet van het slachtoffer hulp Ik was daar nog niet klaar voor maar nu wel
Ik ga morgen contact met ze opnemen
Hartelijk dank voor uw bericht

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”