Ik: eigen woonst. Hij: lening om mijn woonst uit te beiden. Wat bij sterfgeval?

7+I
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ik: eigen woonst. Hij: lening om mijn woonst uit te beiden. Wat bij sterfgeval?

#1 , 26 nov 2016 10:59

Ik - 35j- heb een eigen woonst. Hij -gescheiden, 47j- huurt een huisje. Tgn de lente van 2017 zouden we samenwonen en wil hij een lening aangaan om mijn huisje uit te breiden. Ik kan op dit moment geen extra lening aan (moet nog kleine 10 jaar afbetalen).
Als ik onverwachts overlijd na bijv. 2 jaar, zou hij alles even. Ik heb te veel opgeofferd om te staan waar ik nu sta en dit gratuit naar hem te zien gaan. Hij heeft al veel financiële tegenslagen gekend. Ik wil hem niet alle toekomst ontnemen (hij zou nl. onmogelijk mijn familie uitkopen)...
Vraag: Wat zijn de beste (contractuele) opties voor beide partijen indien er geen kind is om alles aan over te laten?
Bedankt voor jullie advies/juridische info.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 nov 2016 06:03

Bij wettelijk samenwonen blijft hij het recht hebben om in de gezinswoning te wonen, maar wordt hij geen eigenaar (hij krijgt enkel het vruchtgebruik).

Besef dat een verbouwingslening hem geen enkel eigendomsrecht oplevert.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”