Beste,
vandaag heb ik de knoop doorgehakt dat het na 6 jaar niet verder kon tussen mij en mijn vriend.
Ik vertelde hem dat ik bij hem weg zou gaan en bij mijn ouders wonen (het appartement waar we nu in wonen is van hem).
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan want ik heb namelijk 2 schatten van kinderen (2j en 6m).
Mijn ex vriend is meteen naar zijn advocaat gestapt om info te krijgen over dit alles en toen hij thuis kwam begon hij te dreigen met het afnemen van mijn kinderen via de rechtbank. Hij zei dat zijn advocaat hem had gezegd dat de rechter vaak maar 1 ouder aanduid en aangezien hij veel meer geld heeft dan mij heb ik bang dat hij gelijk gaat krijgen.
Ikzelf heb geen advocaat want ondanks dat hij de grootste kostwinner was alle rekeningen altijd gedeeld zijn.
Hierdoor kon hij dus wel sparen en ik niet.
Ik heb heel wat verhalen gelezen en krijg steeds tegengestelde info en begin zowat door te slaan van alle info die ik lees.
Zoieso ga ik naar een gratis adviesgesprek aanvragen, maar dat neemt niet weg dat ik op dit moment heel bang ben om mijn kinderen te verliezen.
Zou iemand me al iets van info kunnen geven?
Het is lastig om mensen te bereiken en contacteren met allerheiligen en allerzielen.
Wat extra info:
- We hebben al meer dan een jaar ruzie en het 2de kindje was niet gepland. Ik wilde het kindje (met veel pijn in het hart) laten weghalen aangezien we toen we de zwangerschap ontdekten we zware ruzies hadden.
- Mijn ex beweert dat hij opnames heeft van mij van de moment dat ik kwaad ben op mijn dochter, dit omdat ze iets had gedaan wat niet mocht. En beweert ook dat de rechter hierdoor voor hem zal kiezen.
- Ik heb ook een paard waar ik mijn dochter af en toe, onder toezicht, opzet. Hiervan heeft hij foto's en ook dit wil hij gebruiken als bewijs bij de rechter.
Alvast bedankt aan iedereen die mij iets van info kan bezorgen.