schoolverlater, zwanger, geen inkomen

mirandabarry
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

schoolverlater, zwanger, geen inkomen

#1 , 24 okt 2016 13:12

Mijn zoon zijn vriendin is 5 maanden zwanger. Net afgestudeerd, geen werk, nog in wachttijd bij VDAB, geen inkomsten. Haar domicilie staat bij haar ouders maar woont wel bij mij zoon (domicilie bij mijn zoon zetten is niet mogelijk omdat mijn zoon is ons vakantiehuisje woont waar geen domicilie mag gezet worden) . Ze wil werken maar niemand neemt haar nu in dienst. Met een baby opkomst en geen inkomen wordt het moeilijk. heeft ze recht op een leefloon of dergelijke?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 24 okt 2016 13:39

Neen. Wel heeft ze recht op haar kinderbijslag.
Ze moet nu ongeveer 1 jaar wachten. Daarna kan ze van een inkomen genieten van ongeveer 450 euro. Niet veel dus, werk zoeken is de boodschap ongeacht de moeilijke situatie.
contacteer ook eens uw ziekenfonds, waarschijnlijk voorzien zij enkele financiele voordelen.

P.S. Uw zoon en zijn vriendin maken zich schuldig aan domiciliefraude. Dergelijke info zet je best niet online en al zeker niet op dit forum.

denlowie

#3 , 24 okt 2016 16:20

Het allerbeste voor je zoon en zijn vriendin is bij één van de ouders gaan inwonen, het leven is te duur om nu alleen te wonen zonder degelijk inkomen, laat staan als er een baby bij is.

En er slapen toch geen honden meer op straat, waarom je kinderen niet binnen nemen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Franciscus

#4 , 24 okt 2016 16:36

Ouders moeder zullen gezien (wederzijdse) onderhoudsplicht moeten bijspringen.
Ook u als ouder vader kan nog onderhoudsplichtig zijn als zoon geen inkomen heeft. Maar mogelijk is wat @denlowie zegt ook een stuk van de oplossing.
o.a. Bw 203
hier eens lezen.
http://ouders.tweehuizen.be/kosten_de_wet

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”