Persoon met kind tijdelijk laten intrekken wat zijn de gevolgen en hoe regelen we dit het best

Sofie31
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Persoon met kind tijdelijk laten intrekken wat zijn de gevolgen en hoe regelen we dit het best

#1 , 06 sep 2016 15:12

Iemand wordt met kind op straat gezet. Ik zou tijdelijk onderdak geven. Hoe moet ik dit administratief en financieel regelen. Zodat ik ze zonder problemen uit het huis krijg. Domiciliëring zou op mijn persoonlijke woning komen te staan.
Welk contract moet ik maken? Ik wil hier geen winst uit halen... maar met goede regels blijft men de beste vrienden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk

#2 , 06 sep 2016 15:30

Er zijn 2 belangrijke risico's waar je rekening mee moet houden als je iemand in huis haalt en die persoon zich daar laat domiciliëren: ten eerste
bestaat het risico altijd dat de persoon die u in huis haalt schulden heeft of maakt, en dan kan een deurwaarder alles wat voor beslag vatbaar is en waar u geen aankoopfactuur op uw naam van kan voorleggen komen opladen. Ten tweede kan het enige tijd (lees: minstens enkele maanden) duren om, indien de persoon uw huis niet wil verlaten, ze buiten te zetten (wat u ook op papier zet hieromtrent).

Af te raden dus indien u ook maar enig vermoeden heeft dat de persoon financiële problemen heeft of niet geneigd zal zijn om te verhuizen op het moment dat u het wil.

Sofie31
Topic Starter

#3 , 06 sep 2016 15:56

En fiscaal wat belastingen betreft? Welk contract maak ik dan het best op? En enkel het factuur telt als eigendombewijs?
Ze heeft idd financiële problemen.
Dank u voor snelle reactie

Reclame

Franciscus

#4 , 06 sep 2016 15:59

Wat is de reden dat die persoon uit huis is gezet.
Indien geen vonnis gaat dat zomaar niet hoor.

Sofie31
Topic Starter

#5 , 06 sep 2016 16:08

Was in het huis v haar ouders zonder contract... ze heeft ervoor gekozen alleenstaande mama te worden kan nu de huur v 800euro niet meer betalen en moet er uit voor eind december

Gebruiker21

#6 , 06 sep 2016 16:54

Is ze nu gedomicilieerd in dit huis? Indien ja, kan ze er niet zomaar uitgezet worden. Zeker als alleenstaande mama, zal de rechtbank haar tijd geven om een oplossing te zoeken.

Haar bij jou laten domiciliëren is echt een héél, maar dan ook héél erg slecht idee, zeker gezien de financiële problemen. Zelfs met een contract kan je hier serieuze problemen mee krijgen.

Misschien kan je bekijken of haar referentieadres bij jou kan gezet worden, waarna je haar dan gewoon onderdak geeft tot er een oplossing is (dit mag ook geen maanden en maanden duren, natuurlijk). Op die manier komen de deurwaarders niet aan uw deur kloppen (ze kunnen er enkel een brief in de bus komen steken voor de andere persoon.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Sofie31
Topic Starter

#7 , 06 sep 2016 18:28

Ok best niet doen dus

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”