intrekken bij nieuwe parnter die huis heeft afbetaald

evykennes
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

intrekken bij nieuwe parnter die huis heeft afbetaald

#1 , 04 sep 2016 16:54

Ik woon sinds oktober 2015 bij mijn nieuwe partner in.
Haar huis is echter al afbetaald maar zij vraagt nu om huur te betalen omdat ik dit anders ook zou moeten betalen.
Ik weet niet goed wat ik hiermee moet doen ... Ik heb zelf geen eigendom en ben ook niet in de mogelijkheid om dit aan te kopen.

Ik weet niet goed wat ik moet doen en hoeveel ik dan als 'huur' dien te betalen ...

Hoe moeten de kosten dan verdeeld worden enzo ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk

#2 , 04 sep 2016 17:12

Daar bestaat juridisch geen oplossing voor. Aangezien jullie niet gehuwd zijn kunnen jullie afspreken wat jullie willen. Ieder persoon kijkt op een andere manier naar zo'n zaken, gaande van zijn partner niets te laten bijdragen tot een volledige marktconforme huur te laten betalen.

Jullie zullen een regeling moeten afspreken waar jullie zich beide in kunnen vinden...

sloeberken

#3 , 04 sep 2016 18:11

Hoe moeten de kosten dan verdeeld worden enzo ...
Een gezamenlijke rekening waar jullie beide een overeengekomen som op storten, voor de uitgaven te betalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

ChristophePaus
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 sep 2016 18:53

Een mogelijke verdeling zou kunnen zijn:
Helft van de normale huurwaarde + helft van alle andere uitgaven gerelateerd aan het huis.
Voorts is hetgene Polk hierboven vermeldt, correct.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”