breuk relatie, partner uit huis ?

dekajo
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

breuk relatie, partner uit huis ?

#1 , 11 jul 2016 20:53

hoi,
mijn situatie : feitelijk samenwonend, in een huis dat enkel mijn eigendom is, zonder samenwoningscontract, alle rekeningen op mijn naam (en door mij betaald)
partner is bij mij komen wonen en heeft dus enkel domicilie op mijn adres, staat op ziekenkas en betaalt niets voor kost/inwoon (in onderlinge afspraak)
ik heb enkele dagen geleden de relatie beeindigd, maar zit met het probleem dat hij niet weggaat (hij weet ook niet waarnaartoe, heeft geen geld)
hij is psychiatrisch patient (onder medicatie), lang werkeloos en nu sinds een jaar op ziekenkas.
na een uitbarsting van hem voelde ik mij niet veilig in mijn eigen huis en ben bij familie gaan logeren.

ik weet niet of ik nog meer info moet schrijven
weet iemand wat ik verder moet ? alle ideeën welkom.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jul 2016 15:06

Aangezien de woning van u is, zal u best via de vrederechter een procedure starten om uw ex-partner uit uw huis te laten zetten. Misschien eerst even een AS schrijven waarin je de ex-partner een redelijke termijn geeft om op te hoepelen, en als dat niet lukt: vredegerecht.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”