Spullen ex

GewoonIemand
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Spullen ex

#1 , 09 jun 2016 13:20

Hallo iedereen ,

Mijn ex waarmee het reeds 6 jaar ! uit is heeft hier nog altijd spullen staan waaronder een zware kast. En gezien
Ik zelf over geen wagen beschik en ze naar de andere kant van het land verhuisd is had ik ook geen zin bvb een verhuisfirma te betalen..

Ongeveer 1 keer per jaar bellen we elkaar om het eens te regelen waarna er niets meer van komt..

Gisteren belde ik haar dat ze er nu echt moet omkomen omdat ze nu echt in de weg staan.

Nu lijkt ze me weer niet direct heel happig om er om te komen.

Wat kan ik juridisch gezien doen met haar spullen? En als ze juridisch niet kan aantonen dat het haar eigendom is kan ik deze dan wegdoen?

Hoe zit het met haar schilderwerken waar haar naam op staat bvb verder.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 09 jun 2016 13:41

Kan ze niet bewijzen dat die spullen van haar zijn dan mag u dit behandelen als uw goed.
Kan ze dit toch bewijzen, dan nog sta je juridisch sterk. Na 6 jaar kan men ervan uitgaan dat er een stilzwijgende aanvaarding is dat het goed bij jouw staat en kunnen gezien worden als jouw eigendom. U kan dan beweren dat deze spullen een schenking waren.
U mag het goed dus verwijderen.

duma

#3 , 09 jun 2016 14:12

Wat mjers zegt, klopt helemaal.

Als je echter helemaal in order wil zijn, kan u haar misschien wel een AS sturen met daarin dat bepaalde goederen van haar (waaronder x; x en x) nog steeds bij jou staan en dat al sinds jullie relatiebreuk in juni 2010. Dat je sindsdien al ettelijke keren contact met haar hebt gehad, waarvan de laatste keer op 08/06/2016 om af te spreken om deze goederen op te komen halen.Dat er bij haar telekens wel de intentie is om ze tek omen halen, maar het uiteindelijke nooit gebeurt. Dat u na de laatste telefoon de indruk krijgt dat ze niet van plan is om deze spullen snel te komen halen. Dat u deze nu al zes jaar stockeert voor haar en u deze goederen weg wil. Dat u ze liever niet wil wegsmijten, maar dat u geen andere keuze zal hebben als ze ze ten laatste op 26/06/2016 niet is komen halen.

Als je wil zet je er dan bij: Voor mij past het op xx/xx/xxxx tussen xxh en xxh, op .... (geef drie data op). Vraag om u telefonisch te verwittigen welke van deze drie dagen ze verkiest.

Reclame

eylis

#4 , 09 jun 2016 20:58

euh...welke kast? Waar? Jouw kast in mijn huis? Hoe gaat ze dit bewijzen? Een politieman met een huiszoekingsbevel in je woning komen laten uitpluizen of het wel die kast is? hoe bewijs je dan nog dat het dé kast is? Aankoopbewijs van een kast? Let op met dit soort toestanden. En wat staat er daarna nog meer zogezegd in je woning? Ik ben eerder geneigd om het verhaal hier te laten stoppen. Een eigenaar van een goed zorgt voor zijn goederen als een goed huisvader. Als je dus ergens weggaat, neem je je spullen als een goed beheerder onder je hoede mee. Of een tijdje later op gezamelijke afspraak. Je spullen 6 jaar achterlaten op een adres waar je niet (meer) gedomicilieerd bent betekent dat je er afstand van doet. Stel dat je hond de kast had bekrast of vernield. Had je dan nog eens de reparatie moeten vergoeden?
Least said is soonest mended.... Ik zou er geen moeite meer voor doen. Het moet ook niet. Enne als ik toch in een goede bui was vroeg ik voor 6 jaar stockagehuur. Te nemen of te laten.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”