Ik ben sinds 2 jaar mede-eigenaar van een huis, samen met mijn ex. Deze is een half jaar geleden halsoverkop vertrokken en bij zijn nieuwe vriendin gaan wonen, maar heeft zijn domicilie laten staan omdat we het huis nog niet kunnen verkopen mbt kosten die we zouden doen, moesten we het huis zo snel al verkopen, en de plicht dat hij er ook officieel gedomicileerd moet zijn om geen nadelen te ondervinden (ik weet er het fijne niet van, dat is wat hij me heeft wijsgemaakt in elk geval). Hij betaalt wel nog steeds zijn deel van de kosten van de lening en de voorzieningen ed, het feit is alleen dat hij hier dus niet meer woont. Hij is eigenaar van het grootste deel van de woning gezien hij al de helft van het huis heeft kunnen betalen met een erfenis.
Nu allemaal goed en wel, maar ik vraag me af wat nu de fiscale gevolgen zijn moest ik in dit huis willen samenwonen met een nieuwe partner, en hiermee trouwen. Heeft dit gevolgen voor de belastingsaangifte van mijn ex gezien hij hier ook nog gedomicileerd is? Kan hij mij verhinderen om met iemand te trouwen? Heb ik het recht om dan zelf te verhuizen uit dit huis? Ik heb het gevoel dat ik een beetje 'vast' zit want intussen heb ik ook een nieuwe partner en ik wil graag weten hoe ik mijn toekomst nu kan plannen...