beetje ingewikkeld-apart wonen/scheiden of toch niet

B.B.
Topic Starter

beetje ingewikkeld-apart wonen/scheiden of toch niet

#1 , 21 aug 2008 19:13

Even de situatie schetsen:

Man en ikzelf beslissen samen tot een latere scheiding over te gaan. Man verhuist en neemt intrek op nieuwe domicilie. Echter niet via vrederecht (een beetje dom, maar wel met mijn toestemming). Ondertussen zijn we ook niet bij een notaris ofzo geweest.

Ondertussen bestaat de kans op verzoening toch. Echter, echtgenoot houdt voorlopig zijn woonplaats aan om voorzichtig na te gaan hoe en wat en zodat we fouten uit het verleden niet opnieuw herhalen door dadelijk terug 100% samen te wonen.

Wat nu? Best domicilie toch terug veranderen en woonplaats gewoon aanhouden of toch naar een vrederechter gaan of voorlopig gewoon niets doen en te kijken hoe en wat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
B.B.
Topic Starter

#2 , 25 aug 2008 09:09

Niemand die me kan zeggen wat de gevolgen zullen zijn bv wat betreft belastingen indien we nu toch terug bij elkaar komen?

Anneke.4

#3 , 24 sep 2008 20:47

ik zit zowat in de zelfde situatie, alleen wij hebben geprobeerd om ons te verzoenen, maar het is niet gelukt, wij zijn nog altijd vrienden, nog altijd niet bij de vrede rechter geweest, maar wil nu wel scheiden. wens jullie heel veel sterkte en geluk toe en dat het bij jullie wel mag lukken.

Groetjes Anneke

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”