Auto op naam - Persoon niet ingeschreven

mabri
Topic Starter

Auto op naam - Persoon niet ingeschreven

#1 , 12 jan 2016 10:15

Hallo,

Ik heb een auto op mijn naam, maar binnekort ga ik uit huis.
ik sta dan alleen uitgeschreven en heb nog geen woonplek om mij terug in te schrijven.
ik logeer dan tijdelijk bij vrienden (inschrijven hier is niet mogelijk)

Kan mijn auto nog op mijn naam blijven zonder een woning?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jan 2016 23:25

U staat dan vermoedelijk - indien u daar niet gedomicilieerd blijft - AACB ( Ambtelijke Afvoering/Afschrijving bij Collegiale Beslissing).
Bij controle zal u uiteraard problemen krijgen - geen adres - geen adreswijziging voor DIV en uiteindelijk ook geen verzekering meer.
Ook zal u gesignaleerd staan in ANG ( politiesysteem ) en voor geen inschrijving rijksregister.

Maar wat is de reden / probleem ...??

berenod

#3 , 24 jan 2016 09:18

Je kan jezelf niet uitschrijven, tenzij bij vertrek naar het buitenland, en je een model 8 ontvangt.
Je word uitgeschreven op je oud adres door de bevolkingsdienst van je nieuwe adres waar je je inschrijft!

Indien zoals hierboven geschreven, je gewoon vertrekt op je oud adres en de bewoners laten vaststellen dat je er niet meer woont, dan word je ambtshalve uitgeschreven, met alle bovenvermelde gevolgen van dien. Moest je dan bijvoorbeeld in Mechelen rijden, waar het volhangt met nummerplaat herkenningscamera's, dan hang je onmiddellijk tegen de lamp, anders bij de eerstvolgende weg controle!

Naargelang het probleem op je huidig adres zou je eventueel aan de bewoners kunnen vragen dat je er ingeschreven mag blijven staan met referentie adres? Op die manier is er geen enkel risico voor hun, er kunnen bijvoorbeeld geen deurwaarders aan de deur komen voor uw eventuele schulden/boetes en dergelijke. De enige verplichting die ze hebben is eventuele post voor u aan u doorspelen.
Wel noteren dat u niet effectief mag verblijven op de locatie waar uw referentie adres is!

Bij het aanvragen van het referentie adres op de gemeente kan u bijvoorbeeld vertellen dat u veelvuldig gaat reizen in het komende jaar en u zichzelf op die manier met de domicilie wetgeving wenst in orde te houden.

Meer info hier:
http://www.rechtenverkenner.be/Pages/Re ... 88&pc=2800

In uw geval dus een "referentieadres bij een natuurlijke persoon".

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”