mijn partner woont bij mij in, ons relatie is nog niet standvastig genoeg om haar te laten inkopen.
momenteel wonen we kostendelend, ge rekening om de gem uitgaven (eten, energie ed) meet te betalen
Zij wenst geen woonvergoeding te betalen. ik ben daar voorlopig mee ingestemd.
Nu wenst ze in mijn woning ook nog haar zaak uit te oefenen (voor mij geen probleem) alleen vind ik nu wel dat er een soort vergoeding thuishoort.
huis is niet afbetaald dus betaal een maandelijkse WK terug.
Nu was ze momenteel door omstandigheden thuis en verdiende ze heel weinig
Nu wil ze zelfstandige zijn en een groot gedeelte van mijn woning gebruiken voor haar zelfstandige activiteit.
Het is steeds moeilijk om over deze materie te beginnen:
reageert dan geprikkeld en doet alsof ik wil profiteren van haar. Maar eerlijk gezegd heb ik mede omdat er geem vergoeding wordt betaald en ik heel veel rekeningen betaal (WK + investeringen (tot op vandaag al 50K)) en dan nog eens de helft van de gem uitgaven.
Momenteel kan ik amper rondkomen en er lijken nog tal van zaken aangepast te moeten voor de zaak zelf. mijn partner doet de zelfstandige activiteit volledig zelfstandig. Wel help ik haar mee met de administraieve rompslomp.
dus ja wat lijkt billijk.
de verhuurwaarde woning is +/-1500€, welke opties lijken fair
1)ik had gedacht aan 1/3 van die prijs als schappelijk (500€) die ze naar men persoonlijke rekening stort. daarmee zou ik al een gedeelte van het WK mee kunnen betalen.
2) of een andere mogelijkheid (de helft) 750€ op de gemeenschappelijke rekening te storten
3) 25% van de inkomsten van de zaak
Hoe kunnen we dit best iets op papier zetten of is een mondelinge afspraak beter? Ik neem ook wel risico's en wil me toch zo goed mogelijk ook indekken als het misgaat.