kleinkind woont in Nederland

annaf
Topic Starter

kleinkind woont in Nederland

#1 , 30 sep 2015 08:18

Mijn dochter en haar ex-vriend hebben co-ouderschap van mijn kleindochtertje.Vader in dit geval woont in Nederland en heeft ook de kleine .Ze heeft ook Nederlandse Nationaliteit en woont bij vader.Dat is uitgesproken door de Rechtbank al daar.
Moet ik als Belg zijnde dat daar aan vragen voor een omgangsregeling met mijn kleinkind.?

De reden dat de kleine daar woont is dat mijn dochter uit elkaar gegaan zijn ,en destijds is gevlucht vanuit Nederland met de kleine en niet bij stil gestaan heeft dat vader ook rechten heeft.Ze woonde destijds niet bij de vader en de kleine woonde bij me dochter .Vader had destijds enkel omgangsrecht.Maar vanwege dat die geweldadig was en diverse zorgmeldingen waren en hij ook diverse keren geslagen heeft is me dochter gaan vluchten naar mij toe in Belgie.De politie is uiteraard geweest maar konden toen niks vaststellen dat het zo slecht zou gaan en me dochter kon hier blijven tijdelijk tot het beter ging met haar en de kleine.Vader daarentegen liep naar jeugdzorg en ging laster en smaad verkondigen waar hij al jaren goed in is,..en uiteindelijk is me dochter de kleine gaan terug brengen want vader bleef bellen,..en dat heeft me dochter de das om gedaan ,en heeft de kleine naar hem toe gebracht.Daarna is een onderzoek gekomen en is er enkel in zijn belang alles verlopen.Mijn dochter woont in Belgie overigens en heeft een baan ,..ze woont thuis bij ons in.Ik ken me kleinkind wel en ze wou het liefst niet terug naar haar vader.Vader heeft met lasterlijke verhalen zijn recht gaan halen.Blijft me dochter stalken,breekt in me pc ,..diverse meldingen hier gedaan op politiebureau maar vader gebruikt zijn kind als instrument om zijn doel te bereiken moeder finaal geestelijk kapot te maken.Er zijn al in Nederland diverse rechtzaken geweest maar tot nu is de omgangsregeling die me dochter heeft nog niet op gestart want vader werkt er niet aan mee.Alleen bij een zitting ziet ze na soms 8 maanden haar dochtertje.Maar goed om kort te maken,..ik ben belgische en me kleinkind woont bij de vader ,kan ik een omgangsregeling vragen met mijn kleinkind en waar moet ik dit aanvragen? Moet dit perse in Nederland of kan dat ook in Belgie.De kleine is nu 4 jaar oud.En gaat naar school in Nederland en vader is van mening dat hij alle rechten heeft er geen moeder nodig is en hij heeft daar jeugdzorg omdat hij losse handjes heeft gehad jegens me dochter maar nog niet tegenover zijn dochtertje.DE relatie met vader en mij is geen band eerlijk gezegd ,..gaat mij om kleindochtertje. Waar moet ik dat aanvragen?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding