Ex vertrokken uit gezamelijk woonst met ons kind

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
trieste vader
Topic Starter

#152 , 24 aug 2015 19:36

Ja maar Men ex en ik dronken beiden veel en ik heb een beetje fysiek geweld tegen haar gebruikt en nog een hoop slechte dingen. Zij wil absoluut geen co-ouderschap. Plus haar vader heeft haar weggenomen bij haar moeder toen ze klein was en die heeft zijn advocaat van toen nog Jos vander Velpen. Ik heb geen kans op dit moment om er een weekend uit te halen. Zij heeft genoeg redenen, wel niet op papier, om de rechter een weekend regeling te laten weigeren.

duma

#153 , 25 aug 2015 08:40

Je kan altijd in beroep gaan en vermoedelijk zal je nooit slechter af zijn dan nu.
Met zekerheid kan niemand dat hier natuurlijk zeggen; we waren er ook niet bij en weten niet wat er eventueel nog gezegd is dat belangrijk zou kunnen zijn.
De rechter in beroep kan dan wel vragen waarom je een onderling akkoord al zo snel wil wijzigen.

Reclame

trieste vader
Topic Starter

#154 , 25 aug 2015 12:40

ja inderdaad , heb je gelijk in. Zal wel een tijd wachten een binnen een paar maanden teug naar de rechtbank om een weekend of opbouwende regeling te vragen. En hopen dat men ex intussen ergens een beetje bijdraait

duma

#155 , 25 aug 2015 13:34

Dat is niet wat ik gezegd heb; want ook dan zal de vraag komen waarom u een onderling akkoord wil wijzigen.
Bespreek met uw advocaat!

trieste vader
Topic Starter

#156 , 25 aug 2015 13:44

Die had gezegd van eerst de regeling een maand of 2 te laten lopen en dan verder te kijken ???

Jackrussell

#157 , 26 aug 2015 13:45

Een maand of twee... da's wat langer dan 'n dag of 2.

trieste vader
Topic Starter

#158 , 26 aug 2015 13:53

Ja weet ik jack sorry maar ik had gewoon niet op die 1 dag moeten springen. En normaal word er dacht ik een datum voor evaluatie van de omgangsregeling vastgelegd ook maar is niet gebeurd. Misschien in het vonnis ? En is 2 maanden niet wat kort ?

Jackrussell

#159 , 27 aug 2015 13:29

Ja, half jaar lijkt me redelijker. Wellicht gezien uw beider achtergrond (elkaar lastig vallen, drankproblemen en losse handjes) wat sneller een evaluatiemoment, wie weet. Bij dit soort scheidingen waar dit soort zaken spelen, dreigen kinderen al gauw de dupe te worden.

Gezien het dossier is 1 dag wellicht nog helemaal niet slecht.

trieste vader
Topic Starter

#160 , 27 aug 2015 13:39

Nee beter dan niks natuurlijk, maar fysiek geweld is nooit goed te praten maar je hebt er ook wel gradaties in. Ik kan dat nooit goed maken of goedpraten en dat wil ik ook niet. Ik weet goed genoeg dat dat nooit had mogen gebeuren. Maar het was niet alleen langs mijn kant hoor. Dus eigenlijk had mijn advocaat dat ook gewoon op tafel kunnen gooien naar men ex toe. Soit . We communiceren al terug een beetje normaal via sms. Als ik men dochter ben gaan afzetten vorige zaterdag was ook alles rustig. Drinken doe ik al een hele tijd niet meer en volgende dinsdag sollicitatiegesprek weer.
Men ex heeft ook door dat het beter is voor onze dochter als wij gewoon normaal doen tegen elkaar dus das ook leuk meegenomen. Dat onze dochter daar de dupe van is, ja dat is al, maar ik heb van het begin af aan haar duidelijk willen maken dat ze moest stoppen met de klein te gebruiken om mij te raken en alles, nu heeft ze het door en doet ze het niet meer. Dus ik hoop dat men ex en ik verder zo goed overeen blijven komen en dat alles toch wat serener gebeurt. Als het zo blijft doorgaan denk ik dat ze binnenkort toch uiteindelijk wel dingen onderling wil overeenkomen ivm onze dochter enzo. We zien wel hoe het loopt. Ik blijf niks meer drinken, heb binnenkort werk, zal me keurig aan de omgangsregeling houden, mooi alimentatie betalen en noem maar op. Als het dan uiteindelijk toch via de rechtbank moet om een weekend of meer te krijgen helpen die dingen alvast.

trieste vader
Topic Starter

#161 , 07 sep 2015 18:24

Ik heb nog eens een vraag. Op 31 augustus heeft de familierechter uitspraak gedaan en is er dus vermoed ik een vonnis. Men ex en ik moesten hier niet meer bij aanwezig zijn. Heeft er iemand een idee hoe wij dat vonnis bezorgd krijgen en hoe lang dat kan duren? Ik dacht via post of onze advocaten. Maar geen idee hoe lang het kan duren.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”