In het voorjaar heb ik via een advocaat een procedure laten inleiden bij de familierechtbank m.b.t. de omgangsregeling van mijn dochter van nog geen jaar. Na een eerste keer voorkomen werd door de rechter een voorlopig vonnis geveld en de zaak voor verderzetting ingepland in oktober. Ikzelf was geschoffeerd door bepaalde formuleringen in en het laattijdig neerleggen van de besluiten van de tegenpartij.
Echter, in tussentijd zijn mijn ex-partner en ikzelf er achter gekomen dat onze beider advocaten onze belangen niet volgens verwachtingen verdedigen.

M.a.w. bepaalde zaken worden verkeerd geïnterpreteerd, geherformuleerd of zijn gewoonweg niet correct, hetgeen de verstandhouding tussen mijn ex-partner en mezelf nog verslechterde... Daarnaast werden afspraken niet nageleefd en werden prestaties aangerekend waar niets tegenover stond of die niet in overleg gepresteerd werden (bvb. niet aanvaarden schrijven tegenpartij omwille van formaliteit). Ondanks dat onze beider advocaten zich profileren als zijnde bemiddelingsadvocaten, is dit absoluut niet het gevoel dat mijn ex-partner en ikzelf hier aan overhouden...
N.a.v. deze vaststelling hebben mijn ex-partner en ikzelf in onderling een overeenkomst opgesteld en gehandtekend met afspraken aangaande de verblijfsregeling en het onderhoudsgeld. Onnodig te zeggen dat dit heel wat 'tijd en boterhammen' heeft gevraagd!!
Vraag is nu of en hoe we de procedure kunnen verder zetten zonder tussenkomst van onze advocaten? Kan dit? Op welke manier moet dit gecommuniceerd worden naar onze advocaten? Moet de rechtbank hiervan op de hoogte gebracht worden? Zo ja, op welke manier? Dient de in onderling overleg opgestelde overeenkomst op voorhand worden overgemaakt aan de rechtbank of kan dit de dag zelf?
Alvast bedankt!