Hallo,
Mijn vriendin en ik zouden graag samen wonen. Mijn huidige situatie is dat mijn domicile staat bij mijn moeder maar eigenlijk woon ik een bijbouw (soort studio, apart van het huis) bij mijn vader. Mijn vader ziet het trouwens niet zitten voor hier een officieel adres van te maken omdat hij het juist wilt verhuren aan mij of personen die hij kent. Nu willen mijn vriendin en ik graag samenwonen omdat mijn vriendin (meerderjarig) veel problemen heeft met haar moeder en ze komen daar moeilijk overeen. Die moeder doet nu ambetant dat ze niet mag samenwonen met mij gelijk de situatie nu is en dat ze pas akkoord zal zijn als we effectief een appartement of huis huren/kopen. De dag van vandaag kost een appartement of huis al enorm veel geld voor te huren en ik heb het geluk dat ik hier zo goedkoop kan verblijven. Dus ik zie het veel meer zitten voor hier nu te blijven wonen en goed te sparen zodat we later misschien iets kunnen kopen. Mijn vriendin zou dan haar domicile bij haar vader zetten (haar moeder en vader zijn gescheiden) en eigenlijk hier wonen. Haar vader woont hier minder dan 1km van. Nu is die vader bang, omdat hij niet in de problemen wilt geraken moest mijn vriendin bij hem wonen, dat de moeder een advocaat of het gerecht of iemand anders zal alarmeren over de situatie. Na heel die uitleg is de vraag eigenlijk als we in de problemen kunnen geraken indien ons domicile elk ergens anders staan dan waar we effectief wonen.
Indien iets onduidelijk is laat zeker iets weten en ik zal het proberen uitleggen.
Edit 1: Mijn vriendin en ik werken beiden als gewone werknemer