Moeilijke situatie huurwoning

Bumba2015
Topic Starter

Moeilijke situatie huurwoning

#1 , 30 mei 2015 15:47

Ik heb even advies nodig of dit nu wel of niet fraude is.
Ik NL heb een eigen huurwoning in Nederland en ontvang huurtoeslag omdat ik zelf alle huur betaal en vaste lasten etc.
Mijn vriend een Belg die woont in belgie in een koopwoning van zn ouders wilt vaker bij mij thuis komen en ook blijven slapen. Mag dit wel of is dit fraude aangezien hij dus niet ook uit Nederland komt en ook niets mee betaald aan mijn woning?
Wat kunnen ze doen ivm controle of hij wel of niet bij me woont. Vind het raar dat ik niet eens zelf mag betalen wie er dag en nacht bij mij in huis is en dat e dan direct verplicht bent om samen te gaan wonen en je financieel aan mekaar vast zit.
Voordat hij zijn eigen situatie geregeld heeft kan nog vier jaar gaan duren. Dit omdat hij momenteel niet in staat is om mee te betalen aan mij ivm zn eigen finaciele situatie. Wat zouden we het beste kunnen doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 30 mei 2015 16:05

Ik vermoed dat de regeling "huurtoeslag" iets typisch is voor Nederland? Hier in Begie bestaat dat niet (denk ik). Vermits dit een Belgisch juridisch forum is, informeer je je dus beter bij een Nederlands huur/juridisch forum. Maar in het algemeen: als je vriend in Belgie woont en werkt, en hij komt regelmatig bij je logeren, kunnen de administratieve instanties in Nederland niet echt stellen dat hij bij je woont. Als privépersoon heb je wel degelijk het recht logees te ontvangen. De zaak ligt natuurlijk anders als hij quasi voortdurend bij u zou komen verblijven én ook zou werken in Nederland, kortom zijn persoonlijke belangen vooral aan uw woning zou verbinden. Dan woont hij echt bij u.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 mei 2015 17:18

http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Bumba2015
Topic Starter

#4 , 30 mei 2015 19:17

Van rechtenforum.nl ben ik m'n gebruikersnaam en wachtwoord vergeten en heb de gebruikersnaam nodig om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Vandaar dat ik het hier vraag en aangezien het ook om een Belg gaat.

Turaki

#5 , 30 mei 2015 23:12

Voor de Belgische wet is er geen probleem dat uw vriend regelmatig bij u blijft slapen. Voor de rest moet u toch op http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zijn.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”