2x trouwen (buitenland/binnenlad)

NCL
Topic Starter

2x trouwen (buitenland/binnenlad)

#1 , 27 apr 2015 12:50

Hopelijk kan er hier iemand ons helpen.

Wij willen namelijk trouwen.
Zouden dit graag doen in het buitenland. (Vegas of Caraïben)

Nu om dit huwelijk ook geldig te maken in België is er wat papierwerk nodig en deze documenten moeten ook officieel vertaald worden.
Hier kruipt dus extra tijd en geld in. (als ik rondlees procedures van weken tot maanden, zelfs een jaar)

Langs de andere kant, kan je in onze gemeente gewoon voor de wet trouwen en kost enkel 20euro voor het trouwboekje.

Dan denk ik:
We trouwen in bv: Vegas in het bijzijn van enkele vrienden met alles erop en eraan.
Terug in België trouwen we enkel voor de wet zodat het ook hier officieel is.

Ik denk niet dat de VS het feit dat wij trouwen doorgeeft aan België en omgekeerd.

Is dit een mogelijkheid of overzie ik ergens iets.

Bedankt voor uw info.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 apr 2015 08:21

Wel, volgens de wetten van Nevada mag u er niet trouwen indien u al elders getrouwd bent (ook met dezelfde persoon). Niemand zal er moeilijk over doen, het is gewoon een verklaring die u aflegt bij de 'ondertrouw' maar een valse verklaring afleggen is wel degelijk strafbaar. Bijkomend puntje dat triviaal zal lijken en het in de meeste gevallen ook zal blijven maar o wee indien het verkeerd loopt: u zal er wel degelijk wettelijk gehuwd zijn. Dat wil dus ook zeggen dat indien uw partner daar op een later punt gedurende 6 weken zou verblijven (dat is de termijn die men er moet verblijven om te kunnen scheiden geloof ik), zij/hij er in principe een echtscheiding zou kunnen inleiden. En de regels m.b.t. verdeling kunnen daar -afhankelijk van omstandigheden- draconisch zijn. Geen idee in hoeverre zoiets in België zou kunnen tenuitvoer gelegd worden maar mijn onromantische hart zegt dat zoiets een onnodig risico is en ik zou het vermijden.

Wat u ook kan doen: in België huwen en dan in Nevada een soort 'renewal of vows' doen. Identiek dezelfde ceremonie maar zonder de registrar van de burgerlijke stand, geen hond ziet het verschil en mits bovenhalen van een kredietkaart zal alles net echt lijken. En geen risico op complicaties. Let wel, het is daar een industrie en er zit wat sleet op het tapijt in de wedding chapel.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”