wat kan ik doen? dringende vraag :(

kolleke
Topic Starter

wat kan ik doen? dringende vraag :(

#1 , 10 mar 2015 14:37

Mijn ex-partner is in December bij mij komen wonen (feitelijk
samenwonen) , in tussentijd zijn er ontelbare schulden opgedoken, en ben ik achter ontelbare leugens gekomen. Heb al deurwaarder aan de deur gehad en vertrouwen is uiteraard weg.
Hij is vorige week woensdag met de noorderzon vertrokken, en regelt niets.. ik weet niet waar hij verblijft.

Echter weet ik wel dat hij op 2 februari van de RVA een laatste aanmaning heeft gekregen voor een rechtzetting van dopgelden die hij onterecht had ontvangen twv 1000€.

Ook hier weet ik dat hij niets mee zal doen en ik ben als de dood dat hier 1 van deze weer! een deurwaarder kan komen te staan.

Hij rijdt rond op mijn verzekering, met een wagen die op mijn naam is ingeschreven. Is ex(?) alcoholverslaafde en ex(?) drugsverslaafde dus ook hier ben ik vrij ongerust want hij is een vogel voor de kat als hij niemand heeft.

Ik wil hem uiteraard zo snel mogelijk hier niet meer gedomicilieerd staan hebben, ik heb een smsje waarin hij toegeeft vertrokken te zijn en aan het zoeken is naar een nieuw appartement, maar meer heb ik niet, weet helemaal niet waar hij uithangt.

Kunnen jullie me even advies geven hoe ik mezelf zo snel mogelijk kan indekken tegen deurwaarders, schuldeisers? En hoe ik dus zijn domicilie kan laten schrappen?

Ook wat betreft de wagen? Ik kan mijn verzekering niet laten annuleren zonder schrapping van de nummerplaat?

dankjewel!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 10 mar 2015 15:24

Best laat u een procedure tot ambtelijke schrapping starten via uw wijkagent. Vermits deze procedure ettelijke maanden in beslag kan nemen (soms tot 6 maanden en meer) vraagt u de wijkagent een brief op te stellen waarin hij vermeldt dat de procedure van ambtelijke schrapping van persoon X ingeschreven op adres Y opgestart is. Deze verklaring hangt u uit aan uw deur en kan deurwaarders tegenhouden.

Turaki

#3 , 10 mar 2015 15:50

En zodra deze procedure gestart is, ook de sloten veranderen.

Reclame

kolleke
Topic Starter

#4 , 10 mar 2015 18:00

mag ik dat dan? ik dacht dat ik geen sloten mocht veranderen tot dat ik hem zeker officieel hier niet meer wonen heb?

Had nog een vraagje, wat doe ik met zijn spullen als hij deze niet komt ophalen?

kolleke
Topic Starter

#5 , 10 mar 2015 18:00

meer bepaald wat mag? ik doen met deze spullen?

sorry voor de vele vragen maar wil niks tegen de regels in doen uiteraard

duma

#6 , 12 mar 2015 09:33

U mag altijd de sloten vervangen, maar hij mag, zolang hij gedomicileerd is, op eender welke manier binnen komen.
Ivm zijn spullen: stuur hem een aangetekend schrijven waarin u in het kort verwijst naar het feit dat hij de woning heeft verlaten, dat hij hier nog spullen heeft staan en dat u wenst dat hij deze binnen de x dagen komt ophalen. (geef voldoende tijd! wees redelijk!)
Stel zelf een of twee dagen voor, met uur erbij. Meld dat indien deze dagen hem niet passen, hij contact met u moet opnemen om onderling een ander tijdstip af te spreken.
Dat indien op xx/xx/xxxx deze spullen nog aanwezig zijn in uw woning, u genoodzaakt zal zijn deze te laten verwijderen op zijn kosten.
Voeg voor de volledigheid een blad bij met opsomming van de aanwezige goederen.

Het moeilijke is hier uiteraard: naar waar stuur je het AS? Normaliter naar de plaats waar iemand gedomicilieerd is. Dat kom je te weten door dat aan de gemeente te vragen. In jouw geval, zal je het AS dus naar je eigen adres moeten sturen.
Om zeker te zijn van ontvangst, kan je ook een sturen naar het adres waar hij verblijft (als je dat kent). Steeds in tweevoud. (Om de goede ontvangst van dit schrijven te verzekeren, werd dit zowel aangetekend als per gewone post verstuurd)
Meld dat dan ook in je brief, dat gezien zijn onzekere woonomstandigheden je deze brief ook naar adres X hebt verstuurd.

JPV
Juridisch actief: Ja

#7 , 12 mar 2015 10:44

en de aangetekende zending natuurlijk op zijn naam zetten en zelf niet aanvaarden.

@anderen: wat met de auto? Is het niet aangewezen om de politie in te schakelen voor diefstal wagen en ook de verzekering te laten weten dat de auto niet meer in uw beheer is?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”