Trouwen met iemand van Tunesië

Juus__
Topic Starter
Berichten: 4

Trouwen met iemand van Tunesië

#1 , 11 nov 2012 03:23

Hallo,
Zijn er hier mensen die getrouwd zijn met iemand van Tunesië?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette
Berichten: 2507

#2 , 11 nov 2012 10:24

Ik ken iemand die gehuwd is met iemand van Tunesie.

Als U wil kan ik je vraag doorsturen.

Juus__
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 11 nov 2012 22:31

Ik ken iemand die gehuwd is met iemand van Tunesie.

Als U wil kan ik je vraag doorsturen.
Heeft ze getrouwd met de tunesiër in Tunesië zelf? In welke stad was dit?
Welke documenten hebben jullie nodig gehad om te trouwen? Moesten die documenten vertaald en gelegaliseerd worden?
Hoe lang hebben jullie moeten wachten op het papier 'geen-huwelijksbeletsel?' en heb je een gesprek gehad met de politie?
Laatst gewijzigd door Juus__ op 12 nov 2012 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Tope
Berichten: 916

#4 , 12 nov 2012 08:56

Hier vind je alvast de nodige info: http://www.diplomatie.be/tunisnl/media/ ... welijk.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Juus__
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 12 nov 2012 18:38

Hier vind je alvast de nodige info: http://www.diplomatie.be/tunisnl/media/ ... welijk.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt, maar dit wist ik al :) We wachten nu op het papier van geenn-huwelijksbeletsel. Ben je ook getrouwd met iemand van Tunesië?

oumsalah
Berichten: 45

#6 , 12 nov 2012 21:45

Juus_ een pb gestuurd naar aanleiding van je vraag :)

Juus__
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 12 nov 2012 22:34

Juus_ een pb gestuurd naar aanleiding van je vraag :)
Bedankt :)

Aloucha
Berichten: 12

#8 , 22 jan 2015 15:01

Hoi,

Ik hoop dat ik op dit topic mag reageren met een soortgelijke vraag?

Ik heb een vraag ivm het overlijden van een Tunesische huwelijkspartner (gehuwd in België, niet in Tunesië). Mijn (Belgische) schoonzus is namelijk haar (Tunesische) echtgenoot verloren verleden jaar :(
Wat zijn haar rechten en plichten? Is dit een kwestie van 100% Belgisch erfrecht behandeld door de Belgische notaris? Of heeft de Tunesische wetgeving er ook wat mee te maken?
Ik stel deze vraag omdat de familie vanuit Tunesië haar plots vraagt een document te ondertekenen waarin ze verklaart niet-moslim te zijn (wat ook zo is), maar we begrijpen niet waarom dit nodig?
Waarom wordt dit gevraagd? Wat verandert dit voor haar? En voor de rest van de familie? (moeder van de overledene leeft nog, en hij heeft ook nog 3 broers)

Alvast bedankt.
Mvg

duma
Berichten: 2871

#9 , 22 jan 2015 15:05

Best een nieuwe vraag openen.

chantika
Berichten: 961

#10 , 22 jan 2015 15:07

Nee dat mocht niet. Je zou een nieuw onderwerp moeten aanmaken.


Het verschil van geloofsovertuiging en de gevolgen voor de erfenis
Door de restrictieve interpretatie van de wetten over de successierechten gebeurt het in Tunesië dat echtgenotes met een
vreemde nationaliteit, waarvan men aanneemt dat ze niet-moslim zijn, uitgesloten worden van de wettelijke erfenis
van de Tunesische echtgenoot voor de goederen in Tunesië. Een arrest van het Hof van Cassatie van 2009
verwerpt de verwijzing naar de religie voor de toekenning van het wettelijk deel die aan de weduwe toekomt. Voor meer
informatie over het erfrecht in Tunesië raadt de Ambassade u aan om contact op te nemen met een Tunesische notaris.

Uit http://countries.diplomatie.belgium.be/ ... 242733.pdf

Aloucha
Berichten: 12

#11 , 22 jan 2015 15:12

Oeps, mijn excuses. Ik ben hier gewoon terecht gekomen na wat gegoogle.
Ik heb bij deze een nieuw topic geopend onder erfrecht, mijn reactie hier mag van mij verwijderd worden...
Voor zover we weten heeft de overledene in Tunesie trouwens GEEN bezittingen (ook in België niet, buiten dan een auto).

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”