adres aanzien als postadres....help

wanhoopnabij64
Topic Starter

adres aanzien als postadres....help

#1 , 06 jan 2015 15:29

hoi iedereen.

Situatie: huurcontract op mijn EN haar naam van korte termijn (1 jaar)

Door omstandigheden (werk) is mijn vriendin niet veel thuis.
Wegens haar afwezigheid beschouwt nu de huisbaas dat ze het adres maar gebruikt als post-adres en wilt dit niet.
Huisbaas (woont ergens anders)heeft de concierge van het gebouw de opdracht gegeven om haar dan ook ambtelijk te schrappen.
Dit heeft ze blijkbaar ook al gedaan. Zelfs VOOR de schrapping (of voorstel) heeft de concierge reeds haar
naam zowel van de brievenbus als van de bel afgehaald,zodat de wijkagent (die ik dacht toch moet komen controleren aangaande woonst en adres)
haar naam dus ook niet meer ziet. Dit gebeurde zondagnacht jongstleden. Maandag schrapping.
Nu moet ze binnen een paar dagen haar gerief en dergelijke onmiddelijk komen halen en de sleutels afgeven.
Vraag kan dit zomaar. Ok,ze is niet veel thuis,so what,dat is een prive-aangelegenheid en ook goede verstandhouding tussen mij en mijn vriendin.
Dus ze wordt letterlijk van de ene dag op de andere op straat gezet.
Volgens mijn weten heeft zelfs een rechter of politie (tenzij wegens strafbare feiten en arrestatie) geen dergelijke macht.

Graag enige menig of raad hierover

Thx

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jan 2015 15:52

Wat is dat voor een verhaal?
Om te beginnen woont uw vriendin daar allen of woont u daar ook?
Is het een appartement?
Op wiens naam staat het contract van het appartement?
Naam van de bel en brievenbus halen is diefstal door de conciërge. Hiervan kan u aangifte doen bij de politie DOEN
De huisbaas kan die opdracht wel geven maar is onwettig.
Maandag dus gisteren al schrapping... u belt of beter de bewoonster direct met die wijkagent met de vraag wat er allemaal aan de hand is.
Uw vriendin laat haar terug inschrijven bij de gemeente op dat adres.

Een vrederechter kan wel een uitzetting bevelen maar dat is NA een vonnis.

Dus graag wat meer info

Want gerief komen halen en sleutels afgeven.....aan wie en waar of bij wie staat dat gerief?
Wordt er huur betaald?

Is er een huurcontract en zo ja van korte duur of een 3-6-9 en wie staat vermeld als huurder(s) op het contract?

Graag antwoord op die vragen om een betere kijk op zaak te krijgen.

wanhoopnabij64
Topic Starter

#3 , 06 jan 2015 15:56

we woonden wel degelijk samen. Huurcontract op BEIDE naam. Haar gerief staat op het appartement he. Ze wordt dus verplicht haar gerief hier te verwijderen en har sleutels af te geven aan de conciërge Huurcontract van korte duur 1 jaar afgesloten op 02/08/2015 lopende tot 02/08/2015

Reclame

loeki

#4 , 06 jan 2015 15:59

Zolang U de huur netjes op tijd betaald heeft Uw huisbaas of concierge geen enkele uitstaans wie U binnen laat en aan wie U de sleutel van Uw appartement geeft

wanhoopnabij64
Topic Starter

#5 , 06 jan 2015 16:04

Huur altijd mooi op tijd betaald. Mijn vriendin heeft uiteraard de sleutel omdat ze hier ook officieel woont

Franciscus

#6 , 06 jan 2015 16:05

Ok, zij moet niets afgeven aan de conciërge...
Als die langskomt dan belt u 101. Vraagt politie ter plaatse wegens belaging en huisvredebreuk.
Bel vanavond NU dus met de gemeente en met die wijkagent.
Het enigste wat de politie kan gedaan hebben is een voorstel ambtelijke schrapping aangemaakt. Politie moet trouwens meer dan één keer komen kijken voor men effectief het voorstel naar de gemeente kan sturen.
Doe als huurder ook aangifte bij politie van de diefstal van de naamplaatjes. U kan mocht u zeker weten dat de conciërge het gedaan heeft deze direct vernoemen.
Neem vanaf nu ELK gesprek op met de conciërge en of verhuurder. Gebruik daarvoor uw GSM of een opnameapparaatje.
In welke gemeente is dat... gezien huidige tijd misschien net te laat voor de gemeente.... mogelijk hebben die ook een mailadres.

Zelfs als de huur niet betaald zou zijn kan de eigenaar u daar niet voor einddatum buitenzetten ZONDER vonnis van een vrederechter.

SLEUTELS DUS ZEKER NIET AFGEVEN.

Indien mogelijk verander zelf het slot van het appartement want het is mogelijk dat verhuurder een sleutel heeft.
Verdere uitleg kan seffens nog bel maar eerst naar gemeente en politie

wanhoopnabij64
Topic Starter

#7 , 06 jan 2015 19:17

Bedankt voor dit advies. Ben ondertussen naar de politie geweest. Een geluk dat ik in Antwerpen woon en op een steenworp van den Oudaan. Ben nadien naar de concierge geweest en ze merkten wel dat ik het meende om niet met mijn onze voeten te spelen en dat ze echt enorm verkeerd bezig is. THX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

j.demoor

#8 , 08 jan 2015 11:02

“Art.3...§ 6. In afwijking van § 1 kan de huurovereenkomst schriftelijk worden gesloten voor een duur die korter is dan of gelijk aan drie jaar...Zij wordt beëindigd mits een van de partijen ten minste drie maanden voor het verstrijken van de in de overeenkomst bepaalde duur een opzegging betekent...Art.12.Behalve als zij er anders over beschikken, zijn de bepalingen van deze afdeling van dwingend recht.”(Woninghuurwet 20 februari 1991).

‘huurcontract op mijn EN haar naam van korte termijn (1 jaar)’

Uw verhuurder kan dus de huur van uw vriendin niet voortijdig beëindigen.

echter :

“Art.1.§ 1. Deze afdeling is van toepassing op huurovereenkomsten betreffende een woning die de huurder, met uitdrukkelijke of stilzwijgende toestemming van de verhuurder, vanaf de ingenottreding tot zijn hoofdverblijfplaats bestemt...”(Woninghuurwet 20 februari 1991).

“Art.16.§ 1. De bepaling van de hoofdverblijfplaats is gebaseerd op een FEITELIJKE situatie, dat wil zeggen de vaststelling van een effectief verblijf in een gemeente gedurende het grootste deel van het jaar. Deze vaststelling gebeurt op basis van verschillende elementen, met name de plaats waarheen de betrokkene gaat NA zijn beroepsbezigheden, de plaats waar de kinderen naar school gaan, de arbeidsplaats, het energieverbruik en de telefoonkosten, het gewone verblijf van de echtgenoot of van andere leden van het huishouden.…”(16 JULI 1992. - Koninklijk besluit betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus

#9 , 08 jan 2015 17:29

Een van mijn familieleden heeft een jaar of drie geleden een appartement gekocht ook in Antwerpen ...wel wat verder van den Oudaan.
Edoch gezien zijn werk verblijft hij meestal in het buitenland. Zijn adres staat echter in Antwerpen gezien hij letterlijk van ene uiteinde naar andere uiteinde van de wereld reist.
6 maanden geleden in Singapore en nu in Vuurland.... politie is hiervan op de hoogte en niemand zal hem daar gaan uitschrijven.

Wat heeft de politie trouwens gezegd - hebt u al contact gehad met de kwartierinspecteur?
Maak aan de conciërge duidelijk dat u eist dat de namen terug geplaatst worden en dat op zijn kosten en wel DIRECT.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”