Borderline patient wil geen hulp

MLL1982
Topic Starter

Re: Borderline patient wil geen hulp

#16 , 11 mar 2013 18:13

Dit zijn enkele dingen dat ik al genoteerd had dat als 'bewijs' kon dienen.
En om zeker te zijn dat ik niks vergeet. Want iedere dag is hier uniek.
Baby haar naam is vervangen door BABY.
Vriendin haar naam door MOEDER.

Met BABY naar buiten gaan terwijl het 4 graden is (november 2012). BABY was toen 1 maand.
Verschillende mensen zeiden dat het beter was voor een dekentje.
Zij zegt dat BABY geen koud heeft. Toch dadelijk in auto.
Mijn auto heeft tot heden nog geen voorverwarming functie.

’s Nachts word ik wakker en voel dat BABY ijskoude handen en voeten heeft.
Weinig deken over haar. Haar kleding uit, enkel body zonder mouwen en broekspijpen.
MOEDER : ze had warm en ik had ook warm. Denk niet dat BABY kan spreken.
Ze had een beetje natte haartjes vanachter.
Hele discussie en ruzie de morgen nadien. Ik had volledig ongelijk, zij is super.
De volgende nacht had BABY een skipak aan bewijze van spreken.

Op 5 minuten van thuis, keert ze om en rijdt ze terug met BABY vanwaar ze net kwam (30min rijden)
Dit om 20:00 uur. Terwijl het -5 graden is, het sneeuwt, de wegen liggen er heel slecht en glad bij.
Ze belde mij en maakte weer problemen. Ik heb de telefoon afgelegd. Paar keer.
Stond trouwens ook weer eten te maken voor ons.
Ik zei haar dat het levensgevaarlijk is en dat ze problemen zoekt. Risico’s neemt met een baby’tje in de auto.
Pure onzin volgens haar en ik mocht BABY hier niet bij betrekken.
En daar ging ze dan.
Weer risico’s en geen goede rust voor BABY.

Zij belt en stuurt constant berichten terwijl ze rijdt in de auto met BABY.

Roepen, tieren, stem verheffen tot BABY wakker wordt.
Ik mag er niks van zeggen, het is niet waar. Dat is een "ander soort lawaai" dat zij maakt.
Zij mag en kan alles en doet nooit iets fout.

BABY slaapt ook nog altijd tussen ons in. In het groot bed.
MOEDER wilt BABY altijd graag bij haar hebben. Dicht tegen haar aanliggen. Als een knuffeldier soms wel. Een keer werd ze wakker en lag BABY tegen haar, schuinliggen met de deken op haar gezicht.
Ze keek snel naar mij of ik het gezien had.

De eerste maxi-cosi deed ze nooit perfect vast.
Aan de achterkant moet je de riem in een gleufje steken zodat hij niet kan wegglijden. Dat deed zij nooit, want het was te moeilijk om hem dan weer los te maken.
Er is nu een nieuwe maxi-cosi omdat ze vond dat de andere te klein was voor een baby van een goede drie maand oud.
Hoe ze deze bevestigd weet ik nog niet.

Ik trof hun aan in de woonkamer op de zetel. Ze had een soort tentje gemaakt.
Een dekentje gespannen waaronder zij en mijn dochtertje lagen te slapen.
Ik heb hier een foto van genomen en de deken omhoog gedaan zodat er verse lucht vrij kwam voor mijn dochtertje.
Gezegd tegen haar dat het niet mocht. Doe maar dicht zei ze. Natuurlijk heb ik dit niet gedaan. BABY wordt wakker en ze gaan naar de slaapkamer verder slapen.

In de slaapkamer ligt veel kleding van haar, twee grote overvolle wasmanden vol met kleding dat dient gestreken te worden. Wel te verstaan dat dit enkel haar kleding is. Naast haar bed, naast BABY’s bedje liggen ook tassen, kleding, sjaals van haar. Kortom alles wat maar hopen stof kan aantrekken. Ik heb dit vaak aangekaart, maar tevergeefs. Stoffige kamers zijn ongezond voor een baby.

Van het huishouden wil ze ook niks kennen. 90% van het huishouden doe ik.
De andere 10% doet zij als ze in een dolle bui is. Dit wil niet zeggen dat het goed gedaan. Meestal maar half.
Ik heb vaak de indruk dat ze liever lui dan moe is.

Maandag, 25 februari 2013. Zoals gewoonlijk heb ik avondles op maandag. Dan profiteert ze ervan om ook weer weg te zijn. Ze gaat meestal naar haar moeder. Alleszins, de baby gaat naar daar. Waar zij al die tijd uithangt weet ik niet. Als ik er niet ben, MOET ze gewoon ook weg.
Ik vind dat niet kunnen dat je van 18uur tot 23-24 uur met een baby’tje nog weg bent. Dan kind heeft haar rust niet zoals het hoort. Op dat tijdstip hoort ze thuis te zijn. Zeker in deze periode. Ze slaapt daar, moet wakker worden om naar huis te komen of haar laatste fles. Dan moet ze normaal in haar eigen bed en slapen. Nee, dan naar huis, eerst door de koude. Valt in slaap in de auto. Weer uit de warme auto inmiddels, terug de koude in. Weer wakker want ze moet uit de maxi cosi, omkleden en terug in haar (ons) bed.
In mijn ogen zijn dit geen toeren.
En weeral ben ik de onnozelaar en de belachelijke als inzit met mijn dochter.

Zondag, 24 februari 2013, weeral gaan rondrijden, met BABY. Het sneeuwde toen hard, het vroor weer hard. Ik heb gezegd dat het niet mocht en dat ze weeral onnodige risico’s neemt met een baby’tje.
Ik was belachelijk, moest haar er niet bij betrekken en zwijgen. Ze ging toch.

Ook kabaal maken in de kamer als BABY ’s avonds slaapt. Laptop op de grond leggen met lawaai, nachtkastje lade open en dicht zwieren.
Ik maakte een kleine opmerking. Ik vroeg of ze stiller kon zijn, BABY kon zo wakker worden.
Dat had ik beter niet gezegd, ik kreeg het weer te verduren.

Al vanaf 1 maand rijd ze met BABY rond, overal en nergens. Veel onnodige ritten.
BABY heeft nooit de rust gekregen wat ze moest hebben. Als ze in de auto in slaap viel, moest ze weer wakker worden want ze waren op bestemming. Daar dan terug uit haar maxi-cose om in bedje te steken. Als MOEDER weer moest vertrekken, moest BABY weer wakker worden. Valt ze weer in slaap en eens thuis moest ze natuurlijk weer uit haar maxi-cose en in haar bed. Weer werd ze gestoord.
En weer mag ik hier niks van zeggen.

Ze houdt mij alles achter betreffende BABY.
Van kleine dingen tot grote en financiële dingen.
Ze beslist alles alleen en 5 min op voorhand hoor ik het ook.

Ik gaf BABY eten toen ze twee maanden was. Mijn antwoorden naar haar waren weer niet zoals het mocht in haar leefwereld. Ze kreeg weer woedeaanvallen en nam het flesje van me af. Ik had even een pauze ingelast voor een kort boertje.
Ik geef straks verder eten zei ze. Ik vroeg het flesje terug en ze hield het flesje bij haar. Nadat ik ben opgestaan, liep ze de kamer uit met het flesje.
Ik zei dat ik wel een ander ging maken. Dat mocht ook niet en ze werd nog woedender. Tot er zelfs tranen van haar wangen rolden. Geef me BABY schreeuwde ze. Nee zei ik, niet als je zo doet. Ze is geen object, geen pop.
Toen werd ze pas giftig. Je kan zien aan haar dat ze kookt en giftig is als haar rechterbovenlip begint te trillen.
Niet in deze status zei ik nog eens. Ze wou na deze woorden BABY uit mijn armen trekken terwijl ze weer brulde dat ik haar twee seconden moest geven.
Ik heb tien keer rond mijn as moeten draaien met in één arm BABY en met één arm haar moeten wegduwen als een wild dier dat op mij afkwam.
Nog eens brulde ze, geef haar dan twee seconden, en ik geef haar dadelijk terug.
De tranen stopten ook niet.
Einde van het verhaal was dit allemaal niet gebeurd en had ik het opgeblazen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
krisje1973

#17 , 11 mar 2013 19:26

Uit je voorbeelden kan ik niet opmaken of ze een gevaar is voor de baby.

Maandag, 25 februari 2013. Zoals gewoonlijk heb ik avondles op maandag. Dan profiteert ze ervan om ook weer weg te zijn. Ze gaat meestal naar haar moeder. Alleszins, de baby gaat naar daar. Waar zij al die tijd uithangt weet ik niet. Als ik er niet ben, MOET ze gewoon ook weg.
Ik vind dat niet kunnen dat je van 18uur tot 23-24 uur met een baby’tje nog weg bent. Dan kind heeft haar rust niet zoals het hoort. Op dat tijdstip hoort ze thuis te zijn. Zeker in deze periode. Ze slaapt daar, moet wakker worden om naar huis te komen of haar laatste fles. Dan moet ze normaal in haar eigen bed en slapen. Nee, dan naar huis, eerst door de koude. Valt in slaap in de auto. Weer uit de warme auto inmiddels, terug de koude in. Weer wakker want ze moet uit de maxi cosi, omkleden en terug in haar (ons) bed.

Je kan gerust met een baby van enkele maanden uit een ritje doen met de auto. Sommige baby's worden hier zelf rustig van en de bay gaat daar zeker niet al te veel last van hebben.

Met BABY naar buiten gaan terwijl het 4 graden is (november 2012). BABY was toen 1 maand.

Ook mijn auto heeft dat niet maar als ze baby goed aankleed, is er geen probleem.

Wil je echt door gaan en bewijzen dat ze niet goed zorgt voor de baby, dan kan je de sociale dienst van de politie inschakelen.
Die zitten op de jeugddienst van de lokale politie.

Maar met deze bewijzen ga je er volgens mij niet komen.

Ik begrijp je ongerustheid maar als ze de baby geen eten zou geven, niet zou wassen of verschonen e.d, zo het iets anders zijn.

MLL1982
Topic Starter

#18 , 11 mar 2013 23:00

Uit je voorbeelden kan ik niet opmaken of ze een gevaar is voor de baby.

Je kan gerust met een baby van enkele maanden uit een ritje doen met de auto. Sommige baby's worden hier zelf rustig van en de bay gaat daar zeker niet al te veel last van hebben.

Ook mijn auto heeft dat niet maar als ze baby goed aankleed, is er geen probleem.

Wil je echt door gaan en bewijzen dat ze niet goed zorgt voor de baby, dan kan je de sociale dienst van de politie inschakelen.
Die zitten op de jeugddienst van de lokale politie.

Maar met deze bewijzen ga je er volgens mij niet komen.

Ik begrijp je ongerustheid maar als ze de baby geen eten zou geven, niet zou wassen of verschonen e.d, zo het iets anders zijn.

Dat klopt, maar ze heeft wel haar rust nodig. Een rit kan geen kwaad. Maar het is een baby, geen volwassenen.

Dat is net het punt. Ze was niet goed aangekleed. Alleszins te koud om zo buiten te gaan.

Nee, dat weet ik. Ik heb ook geen "harde bewijzen", zoals zij het willen. Verwondingen bijvoorbeeld.
Maar ik ga hier niet op wachten tot het ooit moest gebeuren.

Het is echt een rot land. Ben het hier echt beu. Bah !
Als illegaal heb je hier nog meer rechten.

Ok bedankt voor de tip van de jeugddienst.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 11 mar 2013 23:12

Bij uw lokale politie is een van de diensten de jeugdbrigade meestal samen met recherche.
Leiding heeft een commissaris als teammanager - deze heeft dan teams recherche en jeugdbrigade.
Bij de jeugdbrigade heeft men meestal een aantal maatschappelijk werkers die geen politieambtenaren zijn.
Zoals ik al heb geschreven mogelijk een problematische opvoedingssituatie.

MLL1982
Topic Starter

#20 , 12 mar 2013 16:21

Bij uw lokale politie is een van de diensten de jeugdbrigade meestal samen met recherche.
Leiding heeft een commissaris als teammanager - deze heeft dan teams recherche en jeugdbrigade.
Bij de jeugdbrigade heeft men meestal een aantal maatschappelijk werkers die geen politieambtenaren zijn.
Zoals ik al heb geschreven mogelijk een problematische opvoedingssituatie.
Great. Bedankt Franciscus !

MLL1982
Topic Starter

#21 , 05 mei 2013 12:14

UPDATE !!!
Ik heb dus verder gedaan met wat ik eerder deed.
Hulp gezocht, bovenstaande tip en hulp gebruikt.
Niks heeft geholpen.

Maandagavond 29 april is ze achter mijn rug vertrokken met mijn dochtertje. Dochtertje is bijna 7 maanden.
Ik was op de avond zelf niet thuis. Ik zat in de les, avondopleiding.
Daar heeft ze dus gebruik van gemaakt. Ze heeft vliegensvlug al haar persoonlijke spullen bijeen geraapt en is vertrokken.
Een briefje achtergelaten op tafel.
Volgens haar was ze hier al een maand mee bezig. Ze zegt dat ze een appartement heeft gehuurd.
Ik weet wel nog steeds niet waar ze woont, waar mijn dochter zich bevindt.
Dat wil ze niet zeggen. Ze beweert dat ze niks van plan is, of niks aan het voorbereiden is.
Nu, ik ben ook niet van gisteren.
Net sprak ze over officieel regelen van ons dochtertje, jeugdrechter enzovoort, ... Dus weer een leugen, ze is wel iets bezig.
Ik heb mijn dochtertje tot heden nog maar twee keer mogen zien van haar. Enkel wanneer het haar uitkomt.
En telkens was mijn dochter stikkop. 1 x om 22 uur, andere keer om 18 uur.
Ze wil mijn dochter ook niet alleen geven of laten zien. Pas na de officiele regeling zegt ze.
Waarschijnlijk de woorden van haar advocaat.

Ik krijg overal te horen dat de jeugdrechter in Hasselt geen co-ouderschap geeft wanneer er een jong kindje mee gemoeid is.
Kan dit? Kan ik dit niet verkrijgen? Of de rechter overtuigen met mijn 'dossier' van 1,5 jaar lang. Al haar uitspattingen, agressie, ...
Bedankt

Hawkee

#22 , 06 mei 2013 10:10

off-topic:
ik denk dat jullie een verschillende aanpak van opvoeden hebben.
de moeder te los en u te strak, maar dat gebeurd bij ieder gezin (in welke mate laat ik in het midden).
na uw bericht over hoe de moeder met de baby omgaat kreeg ik een deja vu zelf (op de auto-uitstappen na).
ikzelf heb dan besloten om uit elkaar te gaan aangezien dit beter ging zijn voor onze baby dan de situatie waarin we zaten.
en mijn beslissing was inderdaad een goede beslissing.

on-topic:
op uw vraag ivm co-ouderschap:
Gezagsco-ouderschap is de regel.

Wanneer de ouders niet samenleven, blijven zij in de regel het ouderlijk gezag gezamenlijk uitoefenen. Het gezagsco-ouderschap is de regel, waarvan de rechter kan afwijken bij gebreke van overeenstemming tussen de ouders.
Verblijfsco-ouderschap of bilocatie "is de regel (?)". (lees gelijkmatig verdeelde huisvesting: zie verder terminologie)

Wanneer de ouders niet samenleven en één van de ouders vraagt het verblijfsco-ouderschap (week/week regeling) dan onderzoekt de rechter deze regeling bij voorrang en kiest de rechter dus bij voorrang voor een regeling om de huisvesting van het kind op een gelijkmatige manier tussen de ouders te verdelen. Wet 18 JULI 2006. — Wet tot het bevoorrechten van een gelijkmatig
verdeelde huisvesting van het kind van wie de ouders gescheiden zijn en tot regeling van de gedwongen tenuitvoerlegging inzake
huisvesting van het kind. Op die manier wil de wetgever de rechters onder druk zetten om de week-weekregeling even ernstig te nemen als andere verblijfsregelingen, maar dit betekent niet dat hij verplicht is om het op te leggen.
aangezien er een kind mee gemoeid is gaat dit als eerste komen, naargelang de situatie van de moeder en van u.
lees ook waarmee rekening wordt gehouden op http://www.elfri.be/co-ouderschap

je kan ook zelf een regeling maken met de moeder en dit dan voorleggen aan de rechter, na akkoord van jullie 2 natuurlijk.
de rechter gaat meestal ook daar naar luisteren, als de regeling duidelijk gemotiveerd is.

MLL1982
Topic Starter

#23 , 10 mei 2013 12:26

Bedankt voor je antwoord Hawkee.
Enkel zie ik niet wat opvoeding hier mee te maken heeft.
Dat staat hier volledig los van.
Mijn dochtertje is nu 7 maanden. Echt een opvoeding kan je dat nog niet noemen.
Slapen, eten, verversen, wassen, .... dat gebeurt allemaal zoals het hoort van beide kanten.

Helaas heeft zij maar 1 regeling in haar hoofd. 5 dagen voor haar en 2 dagen (weekend) voor mij.
Maar dat heeft een reden. Bij haar heeft alles een voorbedachte reden.
In die vijf dagen brengt ze mijn dochter naar de onthaalmoeder en in het weekend heb ik haar.
Dan zie je als moeder je eigen kind toch amper. Dan stel ik mij ook al vragen.
Waarom gun je mij dan niet mijn dochter.
En in het weekend kan ze terug gaan stappen als mijn dochter niet bij haar is.

Nikkie2012

#24 , 27 mei 2014 10:08

Met een Borderliner kun je geen afspraken maken...
Mensen die dat denken hebben nog niet te maken gehad met een borderliner!
Een borderliner kan niet normaal na denken en kun je niet vergelijken met een normaal persoon....
Deze mensen zijn letterlijk ziek in hun hoofd en dr is geen land mee te bezeilen.

professionalgamer

#25 , 27 mei 2014 12:12

De voorlaatste reply is meer dan een jaar oud....

Gebruiker21

#26 , 27 mei 2014 13:07

Ik was me dit ook al aan het afvragen: Nikkie2012 voelde vandaag de nood om zich te registreren hier en als eerste post deze onzin te plaatsen in een draad van meer dan een jaar oud... Vreemd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

kevinh156

#27 , 06 okt 2014 11:33

Beste, ik zit in dezelfde situatie een beetje.
mag ik weten hoe het intussen is verlopen en of u nog verdere stappen heeft ondernomen?
Mijn ex-partner zou wel borderline hebben.
Ik heb ook een zoontje van 4jaar en bij mij is er de angst dat hij haar gedrag zou overnemen.
en dan ook, ze heeft al verscheidene zelfmoordpogingen ondergaan terwijl de kleine bij haar is.
Ook bij mij zelfde probleem niemand wil stappen ondernemen zolang dat ze men zoon iets aandoet.
Ook al verschillende dingen geprobeerd maar tevergeefs.

moet ik nu echt wachten tot er iets gebeurt met men zoontje

Gebruiker21

#28 , 06 okt 2014 13:06

Ik denk dat je best een eigen draadje opent. Veel reactie van de topic starter moet je niet meer verwachten, vermoed ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

nannan

#29 , 14 okt 2014 11:34

Hallo,Graag wil ik effen als borderliner praten.

Graag zou ik U willen voorstellen om eens contact op te nemen met een centrum,(kliniek) waar dat mensen met zo een ziekte beeld behandeld worden.
Al vlug ga je antwoorden krijgen op veel van je vragen.En een beter inzicht krijgen op het gedrag van je vrouw.
Deze mensen krijgen ook dagelijks te maken met de partners en de kinderen die met deze mensen samen moeten leven.

Bij welke groep dat U echtgenote ook hoort,jullie zullen met de gevolgen moeten leven.
Daar is ook een dienst dat je kan helpen met je probleem,wat kan je doen om eventueel je kind te beschermen tegen zo een gedrag.
Zelf ben ik zeer tevreden over Kortenberg ( Leuven).
Daar behandelen ze ,Afhankelijkheidsstoornissen, Angststoornissen, Autisme, Eetstoornissen,....
Daar doen ze ook testen,waar dat je dan kan te weten komen dat je eventueel Borderliner bent.
Maar er zijn er nog honderd andere stoornissen dat je waarschijnlijk nog geen weet over hebt.
Daar heb je ook een afdeling EPSI: spoedgevallen psych Persoonlijkheidsstoornissen ,Psychotische stoornissen.
Maar daar kan je ook relatietherapie, gezinstherapie, sekstherapie ,Stemmingstoornissen volgen.

Zelf kan ik hierover zeggen,had er mij ook maar iemand verteld,dat zo een organisatie bestond,die mij inzicht kon brengen.
En voor U als partner,deze personen zitten direct op een lijn met jou,ze moeten maar een half woord horen om mee te zijn

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”