feitelijke samenwonen -familierechtbank

sacajawea
Topic Starter

feitelijke samenwonen -familierechtbank

#1 , 04 sep 2014 07:19

Als ik mijn ex de toegang tot mijn woning wil ontzeggen, moet ik dan naar de familierechtbank?

Het huis is van mij.
Wij woonden feitelijk samen.
Haar domicilie moet weg, en ik wens dat ze stopt met mijn huis te betreden en mij lastig te vallen, en mijn goederen te beschadigen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 04 sep 2014 07:42

U moet haar via een AS aanschrijven (ja, naar uw eigen adres) en haar een redelijke termijn geven om het huis te verlaten en elders onderkome nte zoeken. Van dag A op dag B kan uiteraard niet.
Indien zij hier geen gehoor aan geeft, wordt het inderdaad rechtbank, maar u moet het eerst op deze manier proberen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 sep 2014 10:19

Gemeente zal haar uitschrijven op uw vraag.
Kwartierinspecteur zal ofwel reageren op vraag gemeente ofwel gaat u rechtstreeks naar uw kwartierinspecteur (spaart al minstens een week uit) zodat deze direct kan vaststellen dat uw ex daar niet meer woont.
Kwartierinspecteur stelt AA op voorstel Ambtelijke Afschrijving bij Collegiaal Besluit en een Pv wegens niet aangeven adreswijziging binnen 8/15 dagen...betrokkene wordt dan in ANG gesignaleerd voor opsporen adres en verhoor. Correctioneel vervolgbaar feit.

Als u echter haar nieuw adres zou hebben moet er eerst een onderzoek gebeuren op dat nieuwe adres en kan het schrappen makkelijk een maand of 6 langer duren.
Niet vergeten alle post op haar naam terug te zenden met onbekend op dit adres ( gewoon dumpen in postbus)

Reclame

duma

#4 , 04 sep 2014 11:22

Fransiscus, dat gaat ALLEEN maar op als ze daar al niet meer woont. Als ze daar nog woont, mag en zal de gemeente haar niet uitschrijven.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 sep 2014 12:18

Uiteraard ..heb me laten vangen door stuk zin ... ik wens dat ze stopt enz.
Dus als ze er effectief nog woont haar belangen heeft ...wat Duma heeft gezegd.
Als ze echter al ergens anders is ingetrokken en enkel nog naar uw huis kom om direct mijn tekst.
Niets belet NA beide procedures op te starten want in procedure Vrztr eerste aanleg nu vermoedelijk familierechtbank... maar bij feitelijk samenwonenden twijfel ik of het effectief familierechtbank zal wezen.

Blijkbaar zijn feitelijk samenwonenden zonder kinderen toch nog uitgesloten van de familierechtbank als ik zo vlug de bestaande litteratuur doorneem.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”