Wonen bij familie

diri
Topic Starter

Wonen bij familie

#1 , 27 aug 2014 15:16

Mijn man en ikzelf zouden mogen inwonen bij mijn man zijn broer en echtgenote( zij werken beiden 4/5 en hebben geen kinderen) We willen echter eerst zeker zijn of zij daar geen nadelen van kunnen ondervinden, ook naar de toekomst toe.
Wijzelf zijn onlangs werkloos geworden en zijn broer wil ons op deze manier helpen het hoofd boven water te houden maar ik stel me vragen mbt eventuele nadelen voor hen ifv pensioen, belastingen, ziekenkas, wat als ze zelf eens werkloos worden, enz
Schulden hebben we niet dus dat mag geen probleem zijn....
Ik las op een website dat er ook een mogelijkheid is dat hij ons een kamer zou kunnen verhuren. Is dat misschien een beter oplossing of niet? Kan iemand mij hierbij helpen of met iemand in contact brengen die van zulke dingen op de hoogte is?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 aug 2014 09:07

Het zal sowieso een nadelige invloed hebben op jullie uitkeringen als jullie gaan inwonen bij mensen die wel werken en een inkomen hebben. Idem als zij zouden terugvallen op een uitkering.

Geen idee of het verhuren van één kamer mogelijk is. Ik dacht dat dit niet zomaar kan. Als de woning bijvoorbeeld te klein is, mag deze niet zomaar opgesplitst worden in meerdere "woon-eenheden". Als uw broer jullie een kamer verhuurt, maak je er eigenlijk een meergezinswoning van, en dit kan niet zomaar zonder boe of ba.

Eerlijk gezegd zou ik proberen naar een andere oplossing uit te kijken om problemen voor jullie, de schoonfamilie en eventueel ruzie tussen je man en zijn broer, te vermijden... Wat doen jullie nu? Jullie huren een woning of betalen jullie een eigen woning af?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 03 sep 2014 11:07

wat is jullie leeftijd?

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”