Beste,
Ik zit met volgende probleem: Mijn ex-partner is op 1 juli 2014 verhuisd en ze weigert mijn huissleutels terug te geven van de woning die mijn eigendom is.
Ik dus naar het politiekantoor van mijn gemeente. Daar bevestiging gekregen dat haar domicilie-adres nog bij mij staat. De agent raadde mij aan om op het gemeentehuis "formulier 6" te laten invullen en te laten doorsturen naar de wijkagente van de gemeente waar mijn ex nu woont. Vervolgens zou die wijkagente bij mijn ex langsgaan om haar in haar woning "aan te treffen" zodat haar domicilie "automatisch" gewijzigd wordt. Dat formulier werd onmiddellijk in orde gebracht.
Aangezien we nu 10 dagen later zijn, contacteerde ik die wijkagente. De agente vertelde dat ze mij geen info mocht verschaffen over domicilie-adressen. Toen ik vroeg of ik de sloten van mijn huis mocht veranderen zei ze: "ja dat mag, maar uw ex heeft ten allen tijde het recht om uw woning binnen te komen en zelf de sloten opnieuw te veranderen als ze daar nog gedomicilieerd is".
Toen ik de agente vertelde dat ik in dergelijke situaties geen zin had, kon/wou ze mij niet verder helpen. Ze zei enkel nog dat ze 8 dagen tijd had om actie te nemen op dat formulier 6 en dat ze haar werk zou doen.
Het probleem is nu het volgende:
Het stoort mij dat mijn ex te pas en te onpas mijn woning binnenkomt, dus wil ik mijn sloten vervangen. Maar dit heeft dus enkel zin als haar domicilie geschrapt is. En dat kan ik dus niet te weten komen?!
Een andere vraag: Mijn ex slaapt op haar nieuwe adres, maar is dus nog vaak op mijn adres. Waar bevindt ze zich dan het meest? Hoe gaat die wijkagente beslissen waar haar domicilie moet staan?
Bedankt voor uw reacties,
Sieggy