Hallo,
bij mij thuis zitten we met een groot probleem. De vriend van mijn ma woont bij ons in, maar de laatste tijd gaat het van kwaad naar erger. Hij scheld ons uit, steelt geld, bedriegt mijn ma, manipuleert, en zit met hard drugs te experimenteren. Mijn jongste broer van 15 woont ook thuis, maar die durft niet alleen thuis blijven met de vriend van mijn ma. Op dit moment is de vriend van mijn ma haar overal aan het zwart maken, zeker op haar werk. Mijn ma is zelfstandige verpleegster en heeft een praktijk van 20 jaar opgebouwd. Natuurlijk wil mijn ma breken met hem. Het is teveel geweest voor iedereen. Echter heeft dat de situatie alleen maar erger gemaakt. Hij maakt dingen in huis kapot, verstopt mijn ma haar autosleutel, gooit brieven van haar in de vuilbak, enz... Hij bedreigt haar constant om dan te zeggen dat hij van haar houdt.
We hebben al hulp gezocht bij het CAW, een psychiater, de wijkagent, enz.... Daar is het allemaal hetzelfde antwoord: gooi hem buiten!!! Natuurlijk wil iedereen dat hier, maar hij wil niet. Hij doet ook geen moeite om iet anders te zoeken. Integendeel, hij vindt het zelf leuk om te zeggen dat hij hier blijft wonen om mijn ma haar leven en iedereen hier om zeep te helpen.
Mijn vraag is nu wat we wel en niet kunnen doen om hem alsnog tegen zijn zin buiten te zetten. Hij staat wel bij ons ingeschreven, maar het huis en de grond is eigendom van mij moeder.
Alvast bedankt.
Greetz,
L.Peeters