Pas volgend jaar in woning, nu al wettelijk samenwonen?

DeborahVH
Topic Starter

Pas volgend jaar in woning, nu al wettelijk samenwonen?

#1 , 27 mei 2014 11:39

Hallo iedereen,

Wij gaan bijna ons compromis tekenen voor de aankoop van onze eerste woning. we mogen echter pas in onze woning volgend jaar, daar de huidige eigenaars aan het bouwen zijn. Zelf wonen we beiden nog thuis. Is het al noodzakelijk om nu een wettelijk samenlevingscontract aan te gaan? Of kan dat wettelijk gezien nog niet, daar we nog een jaar thuiswonen?

Ik wil weten dat als (ik hoop van niet) mijn partner of ikzelf zou sterven gedurende het komende jaar, aan wie de woning dan toekomt als we zogezegd nog niet wettelijk samenwonen en ook niet getrouwd zijn?

Kan iemand ons raad geven hoe we dit het best oplossen?

Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 27 mei 2014 11:57

Beding van aanwas in de notariële akte, wat je dan later, als je trouwt, of kinderen koopt, teniet doet.

wanton

#3 , 27 mei 2014 13:39

Tegenwoordig wordt en beding van aanwas opgemaakt voor een beperkte periode met stilzwijgende verlenging. Of tot een gezamenlijk huwelijk.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”