Relatiebreuk, wat met huurcontract appartement

Questionmark
Topic Starter

Relatiebreuk, wat met huurcontract appartement

#1 , 10 mar 2014 17:27

Dag iedereen,

Mijn zus en haar vriend zijn uit elkaar en er is afgesproken dat hij in het huurappartement blijft. Nu zijn ze gaan luisteren bij het immokantoor om haar naam uit het contract te laten schrappen en deze vragen 250€ voor het opstellen van een nieuw contract.

Klopt dit inderdaad dat dit zoveel kost? Een registratie van een contract is toch maar 25€ (heb ik mij laten vertellen) en een nieuw contract afprinten zal nu ook geen 200€ kosten. Mogen zij zoveel vragen voor het opstellen van een nieuw contract of heeft mijn zus nog andere rechten hierbij?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 11 mar 2014 11:05

Lastig, want eigenlijk is een addendum aan het contract dat meneer x het contract vanaf dan alleen zal dragen, voldoende. (uiteraard ook kopij voor uw zus)
Langs de andere kant, mag het immokantoor dat weigeren en eisen dat zij het contract naleven zoals het is opgesteld (waarbij ze dus beide verantwoordelijk blijven voor alle of misschien een opzeg geven in dien dat een mogelijkheid is)
Langs de andere kant, kan uw zus haar ex naar de vrederechter stappen om aan te tonen dat hij voldoende financiele middelen heeft om het contract alleen te dragen en zo de weigereing van het immokantoor aan te vechten ...

Questionmark
Topic Starter

#3 , 11 mar 2014 16:07

Over een addendum is er niets gezegd. Dus in principe kunnen ze dat wel vragen? Ik geef deze informatie door.

Naar de vrederechter gaan om 250€ aan te vechten lijkt me een beetje verloren moeite, want dat kost ook snel zoveel? Of ben ik daar mis in?

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”