Mijn huidige situatie is als volgt: Getrouwd met een Bulgaarse in 2010 onder stelsel Scheiding van goederen. Ik heb haar geld overgeschreven van mijn huis eerste huwelijk om haar de bouwgrond mee te helpen betalen omdat ze wel wist dat ik anders nadien ook de nieuwbouw zou bezitten.
De lening staat op beide namen. De eerste schijven heeft zij vanaf haar rekening betaald maar is afkomstig van mijn geld van erfenis moeder. Er is wel een schuldbrief door notaris opgemaakt waarin het onevenwicht in geld inbreng beschreven staat als zijnde 79000 euro die ze mij verschuldigd is bij bv echtscheiding.
Nadat de nieuwbouw er stond heb ik ook van mijn erfenis-geld alsook van mijn loon (komen samen op één rekening) extra werken (tuinhuis, voortuin, poorten, meubels) betaald met facturen.
Zij beperkt zich tot betalen helft vd lening en maandelijkse onkosten, nutsvoorzieningen en eten. De voorbije 2 jaren is er veel ruzie gemaakt en de laatste tijd is dit in een climax
gekomen. Reden is vnl. dat ik vroeg of ze een nieuwe schuldbrief wou betekenen waarin de nog uit te voeren werken opgesomd zouden worden die aan en rond het huis zoals klinkerwerken, eiken salonkast, sauna in tuinhuis gerealiseerd worden en door mij betaald. Ze wil niet en ik voel de bui al hangen dat ze van mij profiteert en mij financieel uitzuigt.
Wat kan ik doen waarbij het ene uiterste nl. niks doen en de gulle geldschieter blijf uithangen totdat het huis verkocht zal worden bij een echtscheiding en ik de helft zie verdwijnen zonder dat zij die betaald heeft.
En het andere uiterste is éénzijdig de echtscheiding aanvragen en de inkoop te forceren vd woning zodat ik de lening volledig overneem en zij het huis uit moet.
Is er een andere veilige en voor mij geruststellende manier tussen deze twee uitersten in?
Naar een bemiddelaar wil ze niet mee, hiervoor heeft ze geen geld en laat alles maar betijen maar dat is in haar voordeel natuurlijk...niks doen