Problemen na samenwonen met een vriend.

natalia
Topic Starter

Problemen na samenwonen met een vriend.

#1 , 04 feb 2014 11:15

ik heb jaren samengewoond met mijn vriend, we hadden beiden huurcontract getekend en ie woonde er maar domicilie v hem stond daar niet, hij betaalde de de huur en ik al de rest van de rekeningen en huishouden; kan hij mij vragen achteraf helft van de huur terug te geven aan hem

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
natalia
Topic Starter

#2 , 04 feb 2014 12:31

graag nog een vraag na 10j samenwonen eist mijn ex vriend nu ook al zijn cadeaus terug, zogezegd beweert hij nu dat alles slechts om te gebruiken was

duma

#3 , 04 feb 2014 12:47

Over welk soort cadeaus gaat het?

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 04 feb 2014 13:33

Wat cadeaus betreft is het principe: gegeven is gegeven. Dus definitief.
Er moet in tegenovergesteld geval door de eiser bewezen worden dat het geen cadeaus waren maar uitgeleend materiaal.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

natalia
Topic Starter

#5 , 04 feb 2014 13:36

Dit zijn een beetje de gewone normale dingen die een vrouw geregeld als cadeau krijgt

duma

#6 , 04 feb 2014 14:49

Ik denk dan aan: Juwelen, parfum, lingerie, ... Dan wens ik hem veel geluk om dat hard te maken :)

natalia
Topic Starter

#7 , 04 feb 2014 17:33

weet er iemand iets van antwoord op mijn eerste vraag aub ?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 feb 2014 18:21

Ik zou me niet al teveel zorgen maken. Ik denk niet dat een rechter je zal veroordelen om iets aan hem terug te betalen.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”