Hallo
Tot september dit jaar woonde ik met 6 anderen in een gemeenschapshuis als feitelijk gezin. Iedereen was gedomicilieerd op het adres, drie van ons huurden het huis. De andere huurders hadden geen afzonderlijk huurcontract.
In september is iedereen verhuisd, en dus moesten de laatste afrekeningen betaald worden: gas en elektriciteit stond op mijn naam.
Wij hebben altijd gewerkt met een gemeenschappelijke rekening, dus ik vroeg alle ex-bewoners hun deel op de rekening te storten. Aangezien dit even duurde en er een vervaldatum op de factuur stond, schoot ik een deel van het bedrag voor.
Ondertussen heeft iedereen betaald, behalve één ex-bewoner. Deze negeert alle oproepen tot betaling (volgens mij moedwillig) en is zeer moeilijk te bereiken omdat hij voor een half jaar in het buitenland zit. Het gaat om een bedrag van 60 euro.
De vraag is: heb ik wettelijk een poot om op te staan als ik hiermee naar het vredegerecht stap? Hij was gedomicilieerd op het leveringsadres en aan de hand van bankafschriften en mails kan ik bewijzen dat hij tot nu wel steeds heeft meebetaald. Of heeft hij geen enkele wettelijke verplichting me dit geld terug te betalen?