Beste,
kan er mij iemand helpen om te weten wat mijn rechten en plichten zijn?
Huidige situatie:
Feitelijk samenwonend, huis gekocht elk voor de helft onder ton 10, 1 kind samen op zijn naam, ten laste op zijn naam(belastingen), ik ontvang het kindergeld. Gezamelijke rekening waar allebei ons loon op komt, persoonlijke lening op beiden onze naam.
Ik wil weg wegens mijn vriend een alcoholprobleem heeft en ik zo niet meer verder kan om hele dagen uitverweten te worden.
de vragen:
Wat met de woning mijn rechten en plichten?
Wat met de persoonlijke lening indien ik wegga?
Kan ik weggaan en mijn zoon meenemen zonder dat er hier problemen van komen, ten laste bij mij ipv bij hem, co ouderschap wil ik niet door zijn alcoholprobleem, onderhoudsplichtig tegenover zijn zoon?
Kindergeld?
Als ik wegga hoe met de hypotheek wordt afgetrokken van de gezamelijke rekening, hij kan die hypotheek niet verder betalen alleen maar wil niet verkopen en als ik wegga welke problemen komen er daarvan? Akte onder tontien afgesloten, rechten en plichten?
Inboedel en auto's wat mag ik en wat mag ik niet.
Erfenis ontvangen: bepaalde verbouwingen en auto's zijn aangekocht door mij, factuur genoeg?
Lening nog maar juist laten herzien dus zal er niet veel overblijven om terug te vorderen.
Pf veel te veel vragen kan er iemand voor mij eens op een rijtje zetten hoe ik dit best aanpak en wat mag en niet mag? Ik heb het gevoel dat ik hier nu vastzit en weet niet meer wat ik moet doen.
Kan mij ook niet inschrijven voor een sociale woning aangezien er nog een eigendom op mijn naam staat en op de privémarkt huren gaat nu niet omdat ik die hypotheek ook moet afbetalen, kan ik zelf het huis te koop zetten zonder zijn toestemming?
Dus kan er mij iemand helpen om mij op het juiste en juridische pad te bewandelen ook voor mij een mijn zoontje.