samen auto kopen

Precarious
Topic Starter

samen auto kopen

#1 , 12 nov 2013 11:33

Beste,

Wij wonen feitelijk samen en zouden graag één auto hebben om zowel samen als individueel te gebruiken.
We vroegen ons af hoe jullie dit doen? Betalen jullie de wagen samen? Op wie zijn naam staat de wagen?

Met het oog op de toekomst: We denken te trouwen met scheiding van goederen en we vroegen ons af wat de gebruiken zijn bij andere koppels? Ieder een eigen wagen (duidelijke verdeling van kosten, flexibeler, maar wat met kosten ten gevolge van een ongeval in fout als je bijvoorbeeld samen op vakantie bent?) Of één wagen waarvan jullie de kosten delen?

Alvast bedankt voor jullie bijdrage!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72

#2 , 13 nov 2013 16:06

Iedereen maakt daarin zijn eigen keuze natuurlijk.
Mijn / onze insteek toen wij gingen samenwonen was: wij gaan niet samenwonen met de bedoeling weer uit elkaar te gaan. Of, als je dat liever hoort, met "ontsnappingsmogelijkheden". Vanaf dag 1 was alles van "ons", ook al had ik meer inbreng, en veel meer loon.
Maak je trouwens geen illusies: er is GEEN sluitend systeem om, bij een eventuele breuk, alles 100% correct te herverdelen. Wat doe je met bvb verbouwingen / verbeteringen die 1 vd twee kan doen ? Of ouders die helpen bij bvb schilderwerken ? Of 1 vd 2 die beslist part-time te werken om meer tijd te hebben voor het gezin ? Of die een carriere-kans laat passeren om een 9-to-5 job te behouden ? of ... of ... ?
En een tweede wagen kopen enkel om de kosten juist te kunnen verdelen ? Kan je dan niet beter ook elk met je wagen op vakantie gaan, dan is't ook juist verdeeld ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”