Van tafel en bed gescheiden en toch officieël samenwonen

JoBe1969
Topic Starter

Van tafel en bed gescheiden en toch officieël samenwonen

#1 , 15 mei 2013 21:49

Hallo allemaal,

Ik was aan het hopen dat iemand mij hier goede raad kon geven, ik heb sinds een dik jaar een relatie met een vrouw die momenteel nog 'Van tafel en bed gescheiden' is, maar waar de wettelijke echtscheiding nog niet definitief is. Mijn vraag is nu, zou het een probleem zijn indien wij toch officieël zouden gaan samen wonen ? Dus, dat zij is ingeschreven bij mij ?

Alvast vriendelijk bedankt voor de informatie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 16 mei 2013 09:07

als de wettelijke scheiding nog niet rond is, kunnen jullie niet wettelijk gaan samenwonen. Maar je partner kan zich wel officieel domicilieren op jouw adres. In dat geval woon je enkel feitelijk samen. Een samenlevingscontract kan je pas samen ondertekenen als de wettelijke scheiding is uitgesproken én ingeschreven in de Burgerlijke stand.

JoBe1969
Topic Starter

#3 , 19 sep 2013 16:52

Vriendelijk bedankt voor deze informatie, bijkomend vraagje, zou u mij kunnen zeggen waar ik dit kan terug vinden in het wetboek of dergelijke ?

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”