Goeie namiddag,
ik heb een vraagje waar ik graag eens de mening van anderen wil over horen.
Mijn vriend kreeg 2 jaar geleden een appartement in ruwbouw via een schenking van zijn ouders.
Hij sloot een lening op zijn naam af om van de ruwbouw een mooi, modern appartement te maken.
We hebben sindsdien alles samen betaald.
Dit wil zeggen :
* we betalen samen de maandelijkse betaling af van de lening voor zijn appartement (400€)
* we betalen alles samen > een gemeenschappelijke rekening
* we betalen samen alles voor het appartement > reparaties, kadastraal inkomen, verzekeringen, water, elektriciteit, vernieuwingen, ... noem maar op.
* Al het geld dat ik van mijn ouders ooit kreeg bij het samenwonen zitten in het appartement.
Nu voel ik mij daar de laatste tijd moeilijker en moeilijker bij.
Binnen 8 jaar is de lening afbetaald en het appartement van mijn vriend. Maar als hij mij dan de deur wijst heb ik niets...
We hebben er al veel over gepraat met als resultaat :
* we zullen laten schrijven wat mijn inbreng was naar inrichting toe (los van de lening!!) en wat mijn inbreng was van mijn ouders hun geld.
Dat bedrag krijg ik dan ooit terug.
* ik krijg geen geld te zien van de afbetaling van de lening want dat moet ik als huurgeld dan beschouwen.
Maar mijn bedenking is dat ik toch ALLES mee betaald heb (zelfs notariskosten en zo), dat ik altijd alles onderhouden heb (helemaal alleen!) en dat ik toch niet zomaar kan redeneren dat ik gewoon 10 jaar gehuurd heb...
Zijn argumenten :
* je hebt mooi en goedkoop gewoond
* we hebben nooit veel moeten betalen, hier en daar krijgen we nog iets toegestoken van zijn ouders
* we kunnen sparen, en dat bedrag gedeeld door twee is jouw opbrengst dan na al die jaren.
Ik heb het er wat moeilijk mee en wil graag weten hoe andere mensen erover denken.
Wat zou correct zijn voor ons???
Bedankt!
Liefs, caro