Referentieadres natuurlijk persoon | toelating gezinshoofd ?

jufo
Topic Starter

Referentieadres natuurlijk persoon | toelating gezinshoofd ?

#1 , 12 jul 2013 18:33

"...Het principe is een referentieadres op het adres van een natuurlijke persoon. Dat houdt niet
alleen in dat de persoon die op dit adres in de bevolkingsregisters ingeschreven is akkoord gaat, maar ook dat deze laatste zich ertoe verbindt de bij hem op referentieadres ingeschreven
persoon iedere brief of administratief document dat voor hem bestemd is, te bezorgen..."

bron = http://www.ocmw-info-cpas.be" onclick="window.open(this.href);return false;

VRAAG : men meldt wel het begrip "natuurlijk persoon", maar inzake het akkoord = moet dit akkoord van het
betreffende gezinshoofd (een van de ouders/beide ouders) op dit adres komen ??...
of MAG dit akkoord ook komen van een inwonende (meerderjarig) kind (dus ZONDER enig akkoord van gezinshoofd) ....??

Misschien heeft iemand enige verwijziging naar een artikel hieromtrent ...

Met dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 12 jul 2013 19:46

in principe bestaat het begrip gezinshoofd niet meer...
Ik zal een voorbeeld geven: mevrouw A (heeft een meerderjarig kind X ) mevrouw A is getrouwd met meneer B (en mener B heeft een minderjarig kind Y)
Wie is hier gezinshoofd? Ik denk eigenlijk niemand.
Er wordt nu wel de term referentiepersoon gebruikt: dat is de persoon die alle gemeentelijke administratie mbt het gezin doorgestuurd krijgt.

Maar wat je case betreft: ik denk dat meerderjarige kinderen (die nog thuis wonen) niet zomaar de toestemming mogen verlenen aan een derde om hun ouderlijke gezinswoning als referentie-adres te gebruiken. In dat geval vraag je dat vooraf eerst aan beide ouders of ze daar akkoord mee zijn.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”