Hey,
Situatie schets:
Mijn vriendin en ik wonen al 2 jaar tezamen. De woonst is volledig eigendom van mezelf en de lening staat ook op mijn naam, en de afbetaling is ook volledig vr mij. De enige kosten waarin mijn vriendin tussenkomt zijn water, electriciteit, gas & tv/internet en eten etc. We hebben onderling geen huurovereenkomst gesloten. Mijn vriendin heeft ook geen eigen woning/apartement. Via schenking van mijn ouders bezit ik nog 50% van een woning welke mijn ouders verhuren. De huurinkomsten gaan integraal naar hen toe.
Eind augustus van dit jaar gaan we trouwen en we vroegen ons af welk huwelijkscontract het beste bij ons zou passen voor volgende zaken die we willen erin hebben.
1. Indien we uit elkaar zouden gaan wil ik niet dat mijn vriendin op enige manier voor 50% eigenaar wordt van de woonst.
2. Indien ik vroegtijdig kom te sterven wil ik niet dat mijn ouders haar op enige manier het huis uit kunnen zetten. Klopt het dat mijn vrouw dan vruchtgebruik heeft en mijn ouders de naakte eigendom of is het omgekeerd.
3. Indien we kind(eren) moesten hebben in de toekomst wil ik al mijn eigendommen overlaten aan kind en vruchtgebruik aan mijn vrouw.
Graag jullie inzichten.
Alvast bedankt
Groeten Geert