Vervreemdingsverbod

denevda
Topic Starter

Vervreemdingsverbod

#1 , 24 mar 2012 13:52

Vrederechter bepaalt in vonnis tijdelijke en dringende maatregelen een vervreemdingsverbod. Vanaf wanneer geldt dit vervreemdingsverbod dan ? Is dit vanaf de datum van inleiding/verzoekschrift of vanaf de datum van de uiteindelijke beschikking ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 01 apr 2012 16:18

Mijn inziens is er steeds een vervreemdingsverbod, doch zal een vrederechter dit enkel opnemen in zijn vonnis,
omdat tegenpartij dit vermeldde in haar/zijn daging.

Aldus zal dit mogelijk afhankelijk worden gesteld van wanneer dit wordt vastgesteld, en/of al dan niet werd gecorrigeerd.
Let op, hier staat een zeer strenge strafmaat tegenover!
Handige documenten voor Personenrecht

denevda
Topic Starter

#3 , 13 jun 2013 19:41

Het gaat hier niet over maatregelen inzake echtscheiding; maar over een beschikking ingeleid bij de vrederechter voor tijdelijke en dringende maatregelen. Is dan ook hier datum inleiding van tel ?

Ik ben niet bang voor de "strenge straafmaat", ik ben "benadeelde" in deze. Wat kan ik ondernemen nu ik in tussentijd alle stukken (bankuittreksels) in mijn bezit heb en die wel degelijk bewijzen dat het vervreemdingsverbod niet werd nageleefd ?

Reclame

lucgescheiden

#4 , 13 jun 2013 20:45

De Vrederechter is geen strafrechter....

Ik zit zelf met dergelijke onmin waar een gemandateerd notaris dergelijke zaken weigert te onderzoeken.
Ondanks notarissen zich wensen te profileren als vertrouwenspersonen, en de vrederechter zelf was die het vervreemdingsverbod instelde,
acht hij zich heden onbevoegd om op te treden... u ziet de analogie; enkel de aanduideing van een boedelnotaris door ... de rechtbank verschilt.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”