Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Ik ben nederlands en woonde in Nederland tot aug 2012.
In juni 2012 ben ik voor de marokkaanse wet getrouwd (in Marokko). Ik heb mijn huwelijk niet laten registreren in nederland omdat mijn partner zelf nog in spanje woont. Hij heeft geen spaanse nationaliteit, maar wel onbepaalde tijd verblijfsvergunning. Ik zag er geen kwaad in om me te laten registreren in nederland omdat ik graag voor de nederlandse wet wilde trouwen. In Aug 2012 ben ik verhuisd naar belgie wegens afstand werk en woonst. In feb 2013 heb ik uiteindelijk na lang wachten mijn belgische kaart ontvangen. In maart 2013 wilde ik voor de belgische wet trouwen omdat ik drie maanden zwanger was en mijn kind moet de achternaam krijgen van mijn partner. Baliebediende die heeft me uitgemaakt voor leugenaar. en verteld dat ik niet voor de belgische wet kan trouwen omdat ik al in marokko ben getrouwd. Ik moest mijn marokkaanse huwelijksakte legaliseren en vertalen naar het nederlands. Ze heeft een kopie gemaakt van mijn partners ID en geboorteakte in ontvangst genomen die ook gelegaliseerd en vertaald moest worden. Nu moet ik van dezelfde balimedewerker naar de gemeente gaan in nederland waar ik eerst woonde (Den bosch) om me alsnog te laten registreren als gehuwd. Ik heb contact opgenomen met gemeentehuis en die vertelde mij dat ik dat niet meer hoef te doen omdat ik al ben uitgeschreven. Ik wil mijn huwelijksakte niet legaliseren in belgie. Omdat ik niet zovaak naar marokko gaan. Balimedewerkster in belgie die zegt dat ik gek ben omdat ik niet twee keer mag trouwen. Dus niet voor de belgische wet. En toch wil ik graag een belgische trouwakte.
Ik weet nou niet wat ik moet doen. Zou ik het anders kunnen doen behalve marokkaanse huwelijksakte nietig laten verklaren en dan voor de belgische wet trouwen. Help!!!