Eigen vermogen bij samenleving

delrio
Topic Starter

Eigen vermogen bij samenleving

#1 , 27 nov 2007 15:37

Op 1 mei 2000 ben ik gaan samenwonen met mijn vriendin. Na een jaar hebben we besloten om een woning te kopen. Om de aankoop van deze woning te financieren heb ik ongeveer 25.000 euro van mijn geld (afkomstig van schenking ouders, voorhuwelijkssparen en verkoop aandelen) aangewend om een deel van de kosten van de woning te betalen. In het contract staat echter niet vermeld dat dit geld van mij afkomstig is. We zijn dus beiden voor 50 % eigenaar van de woning.

We hebben besloten uit elkaar te gaan en hebben geen samenlevingscontract. Mijn vraag is: heb ik na de verkoop van onze woning recht op die 25.000 euro + de helft van wat er nadien van de verkoopsom overblijft? Ik beschik over de bewijzen dat deze sommen geld aan mij toebehoorden voor we gingen samenwonen. Erkent de wet deze 25.000 euro als eigen vermogen ?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding