Ik heb het hoederecht gevraagd over mijn dochtertje van 3,5 jaar omdat de moeder
1zware financiële problemen heeft
2 mijn dochter al 3x van school is veranderd door de verhuizen van de moeder op 18maand en ze steeds alles moet achterlaten.
3 ze momenteel op 70km van de familie woont en dus daarvan vervreemd
4 ik ze een veel stabieler leven kan geven.
5 de moeder woont met de dochter officieel in een huis dat volledig leeg is, niets van meubels dus. Ze kan mijn dochter bijgevolg niet te slapen leggen. Mijn dochter haar school is ook op 70km van het officiële adres.
Mijn ex woont wel ergens anders maar niet op papier om op die manier de schuldeisers (deurwaarders) weg te houden.
Ik heb gehoord dat de moeder nog altijd deels wordt voorgetrokken als het gaat over het hoederecht.
Ik heb alles uitgestippeld mocht ik het hoederecht krijgen, ivm school, opvang, hobby's ( ze doet ballet), ...
Zijn de bovenstaande argumenten voldoende om het hoederecht te krijgen of moet ik mijn hoop opbergen?
argumenten
1: niet zo belangrijk want u weet niet of moeder leefloon heeft of een rente trekt of....
2: belangrijker zeker als dat ZONDER uw toestemming is gebeurd. Partijen moeten het nl eens zijn over woonplaats kinderen.
3: ook heel belangrijk nog wel niet leerplichtig maar is toch niet zo goed en wat bedoeld u met moet alles achterlaten kledij speelgoed dus een vlucht van de moeder. Hoe komt het dat u de volgende adressen weet.
5: dat officiële adres dat is ook de plaats waar jeugdbrigade als eerste moet gaan kijken en is ook de rechtbank van die omschrijving die bevoegd is.
Kan dus voor extra procedures vragen ( uw advocaat zal dat wel uitleggen).
Hier ook hoe weet u steeds hun werkelijk adres?
Gezien geen afspraken bent u dus ook perfect in staat uw dochter gewoon bij u te houden.
Zeker als er als u bij de politie bent met uw dochter al met parket gebeld wordt en procureur beslist dat u 'voorlopig' dochter bij u houdt.
Normaliter moeten de ouders zich dan dag erna aanbieden bij parket/rechtbank.
Dat er een deurwaarder aan te pas komt... deze kan steeds in kennis gesteld worden van de werkelijke verblijfplaats.. geef adres door aan de kwartierinspecteur die weet wat er dient te gebeuren.
Deurwaarders raadplegen bij een nep adres steeds de kwartierinspecteur.