verbreken contract wettelijkesamenwoning kan als NLse blijve

marica
Topic Starter

verbreken contract wettelijkesamenwoning kan als NLse blijve

#1 , 06 mei 2013 10:54

hallo ,

ik zou graag info hebben over mijn situatie , hoop dat iemand me zou kunnen helpen want bij de gemeentehuis word je ook niet veel wijzer :?
nu ik ben een Nederlandse en mijn partner is van Belgie hebben twee kindjes , destijds hebben we een wettelijke samenwoning en ben ik dus in
Belgie komen wonen en heb een ID van 5 jaar gekregen en wonen samen met ons kids bij zijn ouders.
nu willen wij ons contract verbreken en hij wil zijn domiciel met de kindjes ergens anders zetten en dus is mijn vraag kan ik als nederlandse op het huidige adres blijven wonen of zijn door het verbreken van het contract al mijn rechten kwijt?

bvd

groeten

Marica

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 06 mei 2013 11:22

dit is europa...je woont als Nederlander waar je wil in Belgie. Je hebt een ID als inwoner van een Europese lidstaat.Dat kan je over 5 jaar gewoon terug verlengen. Je (wettelijke) samenwoning heeft daar niets mee te maken.

marica
Topic Starter

#3 , 06 mei 2013 11:40

dus je wil zeggen dat ik gewoon op mijn huidige adres mag blijven wonen?
want intijd mocht ik enkel heir wonen werk of dus wettelijk samenwoning.
wegens ik anders zou kunnen willen profiteren van staat

Reclame

eylis

#4 , 06 mei 2013 12:07

Tja je moet natuurlijk wel een inkomen hebben....daar moet je zelf voor zorgen.

marica
Topic Starter

#5 , 06 mei 2013 12:13

ja nee natuurlijk financieel is dat allemaal geen probleem.
dus gewoon even na gemeente verder is het Ok.

bedankt

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”